شناسهٔ خبر: 67986704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۴| نخستین «بوکسور زن محجبه» ایرانی‌الاصل تاریخ المپیک کیست؟

«تینا رحیمی» به عنوان نخستین بوکسور محجبه و مسلمان در المپیک پاریس به روی رینگ خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تینا رحیمی بوکسور دو رگه ایرانی استرالیایی که به عنوان سهمیه المپیکی استرالیا در رقابت‌های بوکس پاریس حضور دارد، در جمع خبرنگاران گفت: یادم می‌آید برای نخستین بار به کیسه‌ها مشت زدم و گفتم: وای، این خیلی احساس هیجان‌انگیز و شگفت‌انگیزی است. بعد از آن من عاشق بوکس شدم!

وی اضافه کرد: رویای المپیکی من شبیه مردم نیست! من اصلا با رویای المپیکی شدن بزرگ نشدم و حتی تا ۲۰۲۰ توکیو بازی‌های المپیک را تماشا نمی‌کردم.

رحیمی خاطرنشان کرد: تنها پس از بازی‌های مشترک المنافع در سال ۲۰۲۲ بود که جرقه‌ای در درونم ایجاد شد تا جواز حضور در المپیک را بگیرم.

این بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل ادامه داد: من در نیمه‌نهایی شکست خوردم و مدال برنز را کسب کردم، اما می‌دانستم که ماجرا هنوز تمام نشده است.

این بوکسور مسلمان دو رگه اولین مبارزه خود را فردا جمعه انجام خواهد داد.

۷ سال بعد از اولین مسابقه اسپارینگ، او به عنوان نخستین بوکسور زن مسلمان استرالیا در بازی‌های المپیک در پاریس ۲۰۲۴ روی رینگ می‌رود تا با رقیب خود مبارزه کند.

گفتنی است؛ تینا رحیمی زمانی بوکس را شروع کرد که قصد نداشت یک ورزشکار تاریخ‌ساز المپیک شود. این دختر ۲۸ ساله در سال ۲۰۱۷ در کنار یکی از دوستانش این ورزش را با هدف آمادگی جسمانی آغاز کرد.

او به سرعت به استعداد طبیعی خود برای این ورزش پی برد و به جای ورزش کردن، شروع به تمرین برای رقابت حرفه‌ای کرد.

انتهای پیام/

نظر شما