شناسهٔ خبر: 67986631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین:

خون شهید هنیه، منادی مقاومت مقتدرانه و شجاعانه در مقابل اسرائیل کودک‌کش است

مرضیه جوانمردی فر

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین با بیان اینکه خون شهدا اثر ریشه‌کن کننده دارد و هرچه جنایات اسرائیل بیشتر شود سرعت نابودی و زوالش سریع‌تر خواهد شد، گفت: شهادت حاج قاسم مسیر جبهه مقاومت را تثبیت کرد، شهادت ابراهیم رئیسی مسیر خدمت‌رسانی را تثبیت کرد و شهادت حاج اسماعیل هنیه که وحدت شیعه و سنی بود، منادی مقاومت مقتدرانه و شجاعانه در مقابل اسرائیل کودک‌کش است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه، گفت: اسرائیل اصرار دارد در رسانه‌های خود به زبان‌های عبری، عربی و فارسی و زبان‌های دیگر این ترور را به عنوان یک موفقیت برای نتانیاهو و تیم شکست خورده‌اش نشان دهد، ولی در واقع ترور یک فرد دیپلمات که رسانه‌ها رفت و آمد وی را زیر نظر دارند، ارزش و اعتبار امنیتی ندارد و امتیاز محسوب نمی‌شود. همچنین که کشتن زنان و کودکان در غزه امتیاز نیست.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل توانایی داشت در مقابل ضربات سنگین طوفان الاقصی را می‌گرفت و می‌توانست علیه فرماندهان نظامی حماس کاری انجام دهد. در واقع این رژیم شکست‌های متعددی خورده است و با این جریانات رسانه‌ای می‌خواهد برای خود وقت اضافه بخرد. در این زمان پایانی، حتی خودشان اذعان دارند اسرائیل ۸۰ سالگی خودش را تجربه نخواهد کرد و بعضی مسئولین این رژیم گفته‌اند ظاهراً با برنامه‌ای که مقامات ایران برای ما دارند اسرائیل تا دو سال دیگر دوام نخواهد آورد.

مدیر حوزه امام علی‌بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین ادامه داد: اتفاقات عجیبی در اسرائیل در حال شکل‌گیری است، موج سنگینی از اعتراضات درونی مردم نسبت به ناتوانی نتانیاهو در تأمین امنیت شکل گرفته است. در حقیقت نتانیاهو چند هدف برای حمله به غزه تعیین کرد، اول آزادی گروگان‌ها، که نزدیک به ۸ ماه است در این زمینه موفق نیست. دوم نابودی حماس که در این مورد هم موفق نشده است. یعنی دو هدف تعیین شده با صرف هزینه‌های بسیار تحقق نیافته است و این موضوع موج نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است.

مجتهدزاده تصریح کرد: اقتصاد اسرائیل رو به فروپاشی است چون چند صد هزار نفر نیرو که در صنعت و قسمت‌های مختلف مشغول به کار بودند برای جنگ به نوار غزه اعزام شدند، از طرفی حمل و نقل دریایی در دریای سرخ ناامن شده است و هزینه‌ها برای اسرائیل به شدت بالا رفته است، تهیه مواد اولیه، سوخت و همچنین فشار اقتصادی به روی اسراییل زیاد است. بالای دویست و پنجاه هزار نفر اسرائیلی آواره، مصیبتی است که هزینه های زیادی به این رژیم تحمیل کرده است، به علاوه چاله‌های امنیتی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همه می‌دانند که در پایان جنگ غزه نتانیاهو باید برود، گفت: یک فرد ناتوان که علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد اقتصادی، اسرائیل را به شکست رسانده است و از همه مهم‌تر منفور شدن اسرائیل در بین هم‌پیمانانش است، حتی ترامپ، بایدن، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نمی‌توانند مسئولیت جنایات این رژیم را قبول کنند. در واقع بخشی از اسرائیل به خاطر جنایاتی که انجام داده است توسط بایدن تحریم شده و درگیری اوج گرفته است.

مجتهد زاده افزود: اقتصاد و امنیت این رژیم فلج شده و مهاجرت معکوس دور تند برداشته است و افرادی که ماندند در واقع جایی برای رفتن ندارند. نتانیاهو با ترورهای کور تنها هزینه تراشی می‌کند و ابراهیم هنیه را در ایران مورد هدف قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد نتانیاهو در منجلابی در حال غرق شدن است و برای جلب توجه با سنگ شیشه کدخدای شهر را می‌شکند.

مدرس دانشگاه‌های مسیحی آمریکای لاتین بیان کرد: ایران امروز به عنوان مهم‌ترین قدرت در غرب آسیا و کشوری که رهبر جبهه مقاومت است، شناخته می‌شود و این رژیم با این شیطنت‌های خبری می‌خواهد مورد توجه قرار بگیرد تا سرعت سقوط و انحطاط اسرائیل را به تأخیر بیندازد، اما این اتفاق نخواهد افتاد.

مجتهد زاده اظهار کرد: شهادت اسماعیل هنیه با هدف اینکه ایران را ناتوان جلوه دهند اتفاق افتاد، اما این خط رسانه صهیونیست‌ها بسیار مبتذل و غیر باور است لذا با انتقام سختی که از این رژیم گرفته خواهد شد، جایگاه ایران در جبهه مقاومت تثبیت می‌شود.

وی ادامه داد: خون شهدا اثر ریشه‌کن کننده دارد، برانداز طاغوت‌ها و در رأس آن رژیم اسرائیل است که هرچه جنایاتش بیشتر شود سرعت نابودی و زوالش سریع‌تر خواهد شد. همانطور که شهادت حاج قاسم مسیر جبهه مقاومت را تثبیت کرد، شهادت ابراهیم رئیسی مسیر خدمت رسانی را تثبیت کرد، شهادت حاج اسماعیل هنیه که وحدت شیعه و سنی بود، منادی مقاومت مقتدرانه و شجاعانه در مقابل اسرائیل کودک‌کش را سر خواهد داد.

مجتهد زاده ادامه داد: ان‌شاءالله دولت پزشکیان که از همان ابتدا مواضع محکم، خوب و عالمانه‌ای را در مقابل رژیم سلطه داشته

۱۰:۵۸

است با همین قوت ادامه دهد و امیدوارم دولت جدید یک دولت حامی جبهه مقاومت و تسریع کننده نابودی اسرائیل باشد و همه ما وظیفه داریم از نظام اسلامی و دولت جدید با همدلی کامل حمایت کنیم.

نظر شما