شناسهٔ خبر: 67986332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

شهید هنیه با موشک ضد زره و از فاصله ای چند کیلومتری ترور شده است؟ / بررسی سه احتمال

صاحب‌خبر -

 ریزنده انتحاری: این احتمال وجود دارد که حمله از طریق یک ریزپرنده انتحاری صورت گرفته باشد در حالی که منطقه‌ مورد سکونت هنیه دارای ضدهوایی و اخلال‌گرهای شدیدی است که انجام عملیات دقیق با استفاده از ریزپرنده‌ها را بسیار سخت و نشدنی می‌کند و در نتیجه احتمال حمله از این طریق پایین است.

موشک هدایت‌شونده از طریق کشورهای مجاور: از آنجایی که با توجه به اطلاعات منتشر شده هنیه در یک مجتمع ساکن بوده و کسی غیر از خود و محافظ‌ش به شهادت نرسیده و همچنین صدای انفجار بسیار قوی به گوش کسی نرسیده، احتمال وقوع چنین سناریویی کم است زیرا حمله به چنین مکانی اولا نیازمند سلاحی با دقت بسیار بالا دارد و دوما قدرت انفجاری چنین سلاح‌هایی قطعا باعث خسارت مالی و جانی قابل توجه و صدای انفجار بالایی می‌شود.

 موشک ضدزره: رژیم صهیونیستی دارای انواع مختلف موشک‌های ضدزره اسپایک است که با بردها و حجم‌های انفجاری متنوع تولید می‌شوند. موشک مینی اسپایک دارای برد حدود ۱ کیلومتری و دقت بسیار بالا است که مناسب‌ترین سلاح برای چنین تروری است زیرا دقت بالا همراه با قدرت انفجاری مناسبی دارد.

در نتیجه نزدیک‌ترین احتمال با توجه به قرائن می‌تواند استفاده از موشک ضدزره مینی اسپایک باشد که برای چنین موقعیت‌هایی مناسب‌تر است. این بدین معنا است که عامل ترور احتمالاً این سلاح را در داخل تهران و در جایی نسبتا نزدیک به اقامتگاه استفاده کرده است.

اندیشکده راهبردی تبیین

نظر شما