شناسهٔ خبر: 67986163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

محوریت برنامه‌های ستاد اربعین باید با دانش‌آموزان باشد

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد اربعین گفت: امام حسین علیه السلام متعلق به یک مذهب و یک مکتب نیست؛ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شخصیتی جهانی و همه بعدی است.

صاحب‌خبر -

بروشکی امروز در جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: در دنیا حوادث مختلف و متعددی در مقاطع مختلف زمانی به وقوع پیوسته، ولیکن حادثه عظیم کربلا حادثه ای پایدار و ماندگار در تاریخ است.

وی افزود: ارادت و مودت همه محبان و آزاد اندیشان جهان به امام حسین علیه السلام روز به روز بیشتر و بیشتر می شود و این مهم تا قیام قیامت تداوم خواهد داشت؛ چرا که حضرت اباعبدالله الحسین به یک مذهب و یک مکتب تعلق ندارد بلکه شخصیتی جهانی و همه بعدی است.

بروشکی خاطرنشان کرد: در مسیر ارائه خدمات مطلوب رفاهی به زائرین اربعین حسینی بکارگیری همه ظرفیت ها اعم از اماکن، تجهیزات و امکانات و همچنین همراهی و همدلی با آنان ضرورت دارد.

وی با تقدیر از مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته و تدابیر بکار گرفته شده در سنوات گذشته، گفت: در برنامه های امسال ستاد اربعین و موکب های اربعین محوریت باید با دانش آموزان باشد تا این فرهنگ حسینی در بین آنها رواج یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین از آمادگی ۲۰ موکب و ۱۲ مدرسه و مرکز اسکان به منظور پذیرایی از زائرین اربعین حسینی خبر داد.

حسن بروشکی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان دو مرز ورودی برای زائرین اربعین حسینی هر ساله پیش بینی می‌شود که امسال نیز همانند سنوات گذشته در مرزهای ریمدان در چابهار و میرجاوه در مجاورت زاهدان تمهید مقدمات گردیده و آماده پذیرایی از مهمانان پاکستانی هستیم.

وی افزود: در مرز ریمدان ۲ موکب، در مرز میرجاوه ۳ موکب و در شهر زاهدان ۱۵ موکب برای ارائه خدمات رفاهی به زائرین پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در کنار مواکبی که پیش بینی شده، در مسیر تردد زائرین نیز ۱۲ مدرسه و مرکز اسکان به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر آمادگی لازم را خواهند داشت.

بروشکی خاطرنشان کرد: همکاران فرهنگی و دانش آموزان سیستان و بلوچستان افتخار بزرگ میزبانی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دارند و در این مسیر تمام تلاش و توان و معرفت خود را به کار گرفته تا میزبانان شایسته‌ای برای مهمانان کشور دوست و همسایه پاکستان باشند.

انتهای پیام

نظر شما