شناسهٔ خبر: 67985439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زاخارووا: روسیه آماده همکاری با کشورها جهت خاتمه بحران اوکراین است

امیرمحمد سهرابی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت این کشور آماده است تا با همه آن‌هایی که به دنبال حل‌وفصل جنگ اوکراین با در نظر گرفتن منافع روسیه و واقعیت‌های کنونی هستند، همکاری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سفر اخیر کاردینال «پیترو پارولین» وزیر امور خارجه واتیکان به اوکراین گفت: «بیانیه‌های او در کل با تلاش‌های واتیکان در راستای میانجیگری همسو هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «با در نظر گرفتن جایگاه وزیر خارجه واتیکان در کلیسای کاتولیک روم، ما قطعا اظهارات وی را بسیار جدی می‌گیریم و آنها را موضع رسمی سریر مقدس می‌دانیم.»

وی افزود: «تا امروز هیچ درخواست رسمی در خصوص سفر پارولین به روسیه دریافت نکرده‌ایم. گفت‌وگو با واتیکان ادامه دارد. کشور ما آماده همکاری با همه کسانی است که به دنبال تسهیل حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین با در نظر گرفتن منافع شناخته شده روسیه و واقعیت‌های فعلی هستند.»

این دیپلمات روسی هم‌چنین با اشاره به موضع واتیکان تاکید کرد: «از همان آغاز بحران اوکراین، واتیکان موضعی بی‌طرف و متعادل اتخاذ کرده و آمادگی خود را برای ارائه هرگونه کمک ممکن برای دستیابی به صلح و پایان دادن به خصومت‌ها اعلام کرده است.»

زاخارووا در پایان تصریح کرد: «بدون مسکو و در نظر گرفتن نظر آن، دستیابی به یک صلح طولانی مدت و عادلانه غیرممکن است. اکنون فقط می‌توان امیدوار بود که استدلال‌های کاردینال شنیده شده باشد.»

انتهای پیام

نظر شما