شناسهٔ خبر: 67985420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

نگاه دانش بنیان در حوزه کشاورزی منجر به بهره وری می‌شود

رشت _ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم نگاه دانش بنیان در این حوزه گفت: نگاه دانش بنیان در حوزه کشاورزی منجر به بهره وری می‌شود.

صاحب‌خبر -

صالح محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیلان جزو استان‌های برتر در حوزه کشاورزی بوده و توجه و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی این استان بیان کرد: هر هکتار اراضی کشاورزی در گیلان تأمین کننده غذای ۸۰ نفر بوده که این مهم در سطح کشور ۲۵ نفر بیشتر نمی‌رسد.

محمدی با اشاره به وضعیت کشت دوم برنج در گیلان اضافه کرد: استفاده از اراضی کشاورزی بعد از برداشت برنج در گیلان مورد توجه است.

وی از آغاز کشت دوم برنج در شرق گیلان خبر داد و افزود: توسعه نشاء دوم در گیلان توصیه نمی‌شود اما هر کشاورزی این مساله را دنبال کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اهمیت برداشت راتون در این استان اضافه کرد: توسعه بهره وری محصولات کشاورزی گیلان در دستور کار قرار دارد.

محمدی با تاکید بر لزوم نگاه دانش بنیان در حوزه کشاورزی بیان کرد: نگاه دانش بنیان در حوزه کشاورزی منجر به بهره وری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ابرناکی بودن هوای استان اضافه کرد: بارش باران و رطوبت بالا احتمال افزایش بیماری‌های قارچی بلاست را افزایش می‌دهد و اگر کنترل و مدیریت نشود منجر به خسارت ۲۵ تا ۳۰ درصدی می‌شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد؛ برای کنترل و مدیریت بیماری قارچی بلاست از قارچ کش‌ها استفاده کنند.

نظر شما