شناسهٔ خبر: 67984884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخش دیالیز بیمارستان بهشتی همدان به بخش خصوصی واگذار نمی شود

همدان-ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مردم به شایعات توجهی نکنند چراکه هیچ‌ تصمیمی مبنی بر واگذاری بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی همدان به بخش خصوصی گرفته نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، چند روزی است که انتشار فیلمی با عنوان واگذاری بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی همدان به بخش خصوصی، سبب نگرانی مردم و بیماران شده است

علیرضا توقیری سخنگو و رئیس روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خصوص گفت: واگذاری خدمات سلامت در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و اصل ۴۴ قانون اساسی یک فرایند مرسوم در حوزه نظام سلامت است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات باکیفیت و با نرخ مصوب دولتی به بیماران ۲ مؤلفه مهمی است که در دانشگاه علوم پزشکی همدان براساس قانون مورد توجه جدی قرار دارد.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه تصمیمی مبنی بر واگذاری بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی به بخش خصوصی گرفته نشده است، افزود: شایعاتی مبنی بر واگذاری بخش دیالیز شهید بهشتی به بخش خصوصی در فضای مجازی مطرح شده و نگرانی‌هایی بر بیماران ایجاد کرده است که کذب بوده است.

توقیری افزود: تغییری در شیوه و کیفیت ارائه خدمت به بیماران دیالیزی ایجاد نشده و موضعات طرح شده در فضای مجازی صحت ندارد و بیماران نباید به این شایعات بی اساس توجه کنند.

دکتر محمد کشوری مدیر بیمارستان شهید بهشتی همدان نیز با رد موضوع واگذاری بخش دیالیز گفت: باید در هرگونه واگذاری و خرید خدمات همه استانداردها رعایت شود و نباید هزینه‌ای برای درمان در بخش دیالیز بر اساس قانون درمان بیماران سخت درمان پرداخت کنند.

یکی از بیمارانی که در بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی بستری است نیز با بیان اینکه بیش ۱۶ سال دیالیز می‌شود، گفت: پرستاران و کادر درمان این بخش بسیار باتجربه و متخصص هستند و ارتباط بسیار خوبی هم با بیماران دارند.

یکی از همراهان بیمار بستری در این بیمارستان هم گفت: به‌قدری از خدمات، امکانات و نحوه رسیدگی پرستاران این بخش راضی هستیم که هر تغییری در کادر پرستاری ما را نگران می‌کند.

وی با بیان اینکه به دلیل نگرانی از کاهش کیفیت خدمات، راضی به واگذاری این بخش به دیالیز بیمارستان شهید بهشتی به خصوصی منتقل شود، عنوان کرد: انتقال بخش دیالیز بیمارستان شهید به بخش خصوصی از لحاظ مالی و خدماتی به نفع بیمار نیست.

نظر شما