شناسهٔ خبر: 67984866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز تخریب شد

قزوین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : ۱۳ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی قلع و قمع و تخریب شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا برخی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بناهای غیر مجاز شامل دیوارکشی و اتاقک بود که ۱۲ مورد در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و یک مورد نیز بر اساس احکام قطعی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: احکام اجرا شده در مساحت پنج هزار متر مربع متعلق به روستاهای پیر یوسفیان، کمال آباد و شهر الوند بوده که با حضور اداره امور اراضی شهرستان،‌ نماینده دادستان، راهداری و عوامل انتظامی همراه بود.

این مسوول تاکید کرد: مقابله و برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان و تامین امنیت قضایی در همین راستا از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

به گفته برخی، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی علاوه بر خرد شدن زمین‌های حاصلخیز موجب از بین رفتن منابع ارزشمند کشاورزی شده و در آینده نزدیک با ادامه چنین رفتارهایی امنیت غذایی به مخاطره می‌افتد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

نظر شما