شناسهٔ خبر: 67984680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمه خویش‌فرما برای ۷۱ مددجوی بهزیستی اردستان پرداخت شد

کاشان - ایرنا- رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون سهم بیمه خویش‌فرمای ۷۱ نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی شهرستان را پرداخت کرده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی مطلب‌زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای کمک‌ به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اردستان بالغ بر هفت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال توسط این اداره از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: برای ترغیب کارفرمایان به اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی، حق بیمه کارفرمای ۲۳ نفر به میزان ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال و برای جبران کارایی ۱۱ نفر معلول بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز پرداخت شده است.
رییس اداره بهزیستی اردستان با اشاره به حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: ۱۵۸ نشست آموزش خانواده، دوره های پیش از ازدواج و مهارت زندگی‌ از ابتدای سالجاری تاکنون برای یکهزار و ۱۳۷ نفر برگزار شده است.
مطلب‌زاده بیان کرد: ۱۵ کارگاه آموزشی به‌منظور درمان اعتیاد با شرکت ۵۸۰ نفر همراه با برپایی نمایشگاه و تحویل یک میلیارد و ۳۸۰‌میلیون ریال «یاری برگ» از برنامه‌های اجرا شده در مدت مذکور است.
وی درباره پیشگیری از معلولیت نیز گفت: ۳۷۴ نفر نیز از ابتدای سال تاکنون شنوایی سنجی و از میان آنها ۴۸ نفر به پزشک معرفی شدند.

وی با اشاره به بینایی‌سنجی یک‌هزار و ۱۰ کودک، خاطرنشان کرد: مبلغ ۵۳۰ میلیون ریال نیز به ۸۹ مددجو که‌ برای مشاوره به پزشک مراجعه کردند، پرداخت شده است.
رییس اداره بهزیستی اردستان اضافه کرد: در طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال نیز ۲۰۱ نفر شرکت کردند که ۵۰ نفر از آنها برای بررسی بیشتر به روانپزشک ارجاع شدند.

یکهزار و ۵۳۰ مددجو زیرپوشش بهزیستی اردستان و از مستمری و خدمات این اداره بهره‌مند هستند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان است.

نظر شما