شناسهٔ خبر: 67984368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازگشت واحد ۲ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید

ساری- ایرنا- واحد ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد به مدار تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:واحد ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه در دمای ۶۰ درجه سانتی گراد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

نورالله ادبی فیروزجائی افزود: این واحد به منظور رفع نشتی آب و بخار در بخش بویلر (دیگ بخار) با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور از مدار تولید خارج و در شرایطی سخت و دشوار تحت تعمیرات غیرمترقبه قرار گرفت.

بازگشت واحد ۲ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید

وی گفت: با توجه به نیاز شدید شبکه در شرایط پیک مصرف، پس از خروج واحد و اقدامات اولیه جهت خنک کاری بویلر، به دلیل حساسیت زمانی و ضرورت بازگشت سریع واحد به مدار تولید، فعالیت‌های فشرده تعمیراتی در شرایط دشوار و نفسگیر دمای حدود ۶۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد محیط کاری در اسرع وقت آغاز و پس از تعویض ۲ لوله سوپرهیت چهار، ترمیم سه نقطه از لوله‌های پنجره‌ای اواپراتور، تعویض یک ترموکوپل دیواره بویلر، رفع نشتی از درین استیم کوئل و آب بندی والو (شیرصنعتی) آب دریای پمپ شماره یک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پس از ۳۷ ساعت تلاش شبانه روزی و مداوم مجدداً به مدار تولید بازگشت.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، با حدود ۴۵ سال قدمت بهره برداری از واحدهای بخار و ۳۴ سال بهره برداری از واحدهای گازی روزهای سخت و دشواری را در گرمای بی سابقه تابستان سپری می‌کند تا با پایداری شبکه برق کشور، هموطنان عزیز در آسایش باشند.

نظر شما