شناسهٔ خبر: 67984366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست و سرمربی تیم فوتبال‌ساحلی مقاومت گلساپوش مطرح کردند

لزوم جوان‌گرایی حتی در تورنمنت‌های بین‌المللی

سرپرست و سرمربی تیم فوتبال‌ساحلی مقاومت گلساپوش معتقدند در تیم آنها بسیار جوان‌گرایی اجرا شده است و با بازیکنان کم‌تجربه و جوان خود راهی تورنمنت بین‌المللی مسکو می‌شوند، اما امیدوارند که نتایج خوبی را نسبت به سال گذشته کسب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های فوتبال‌ساحلی جهان تورنمنت مسکو است که سه‌سال است به صورت پیوسته با شرکت هشت تیم برتر دنیا در کشور روسیه و شهر مسکو برگزاری می‌شود. سومین دوره تورنمنت بین‌المللی مسکو نیز قرار است با حضور هشت باشگاه مطرح فوتبال‌ساحلی جهان از یازدهم تا چهاردهم مرداد در استادیوم RZD آرنا شهر مسکو برگزار شود.

در این رقابت‌ها تیم‌ها در دو گروه چهار تیمی تقسیم می‌شوند و در مرحله بعد، تیم‌های صدرنشین دو گروه برای قهرمانی، تیم‌های دوم گروه‌ها برای رتبه سوم، تیم‌های سوم برای جایگاه پنجم و تیم‌های قعرنشین هر دو گروه برای رتبه هفتم رقابت خواهند داشت.

لزوم جوان‌گرایی حتی در تورنمنت‌های بین‌المللی

باشگاه مقاومت گلساپوش یزد از طرف وزارت ورزش روسیه به تورنمنت بین‌المللی مسکو ۲۰۲۴ دعوت شد. قهرمان سه فصل گذشته لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی ایران با تیم‌های استروجینو روسیه، کورنتیانس برزیل و یوف سنگال در دور گروهی تورنمنت مسکو ۲۰۲۴ هم‌گروه شده است. قهرمان لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی کشورمان در دوره قبلی نیز حضور داشت، اما موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشد.

برنامه رقابت‌های تیم مقاومت گلساپوش ایران در تورنمنت مسکو ۲۰۲۴

  • مقاومت گلساپوش ایران - استروجینو روسیه؛ پنجشنبه یازدهم مرداد ساعت ۱۵:۳۰
  • مقاومت گلساپوش ایران - کورنتیانس برزیل؛ جمعه دوازدهم مرداد ساعت ۲۰
  • مقاومت گلساپوش ایران - یوف سنگال؛ شنبه سیزدهم مرداد ساعت ۱۸:۳۰

هدف گلساپوش جوان‌گرایی است

سید حسن میرحسینی، سرپرست تیم فوتبال‌ساحلی باشگاه مقاومت گلساپوش یزد در خصوص شرایط تیم‌شان در این تورنمنت به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ما در سه دوره پی‌درپی قهرمان لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی شده است و در مجموع با داشتن پنج عنوان قهرمانی باسابقه‌ترین باشگاه لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی ایران هستیم. باشگاه ما شرایط خوبی دارد چرا که روند جدیدی را در پیش گرفته است و آن جوان‌گرایی در باشگاه بوده است، اکنون تعدادی بازیکن زیر ۲۳ و ۲۰ سال در لیگ‌برتر حاضر هستند که برای تیم ما بازی می‌کنند و در مجموع میانگین سنی زیر ۲۱ سال داریم.

وی می‌افزاید: باشگاه گلساپوش در هدف‌گذاری‌های خود دیده شدن فوتبال‌ساحلی ایران به خصوص تیم خودمان را در رأس قرار داد. در سومین دوره بین‌المللی مسکو که از نظر من اختلاف زیادی با دیگر تورنمنت‌ها دارد و به علت حضور بهترین‌های دنیا در این تورنمنت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است پس نتایجی که در این تورنمنت کسب می‌شود نشان‌گر دشواری این تورنمنت است. نحوه برگزاری این تورنمنت با مسابقات جهانی برابری می‌کند و تیم ما در سال جاری بسیار جوان است و به‌طور قطع این تورنمنت بسیار می‌تواند به این جوانان کمک کند تا تأثیر مثبتی را در آینده این جوانان داشته باشد.

لزوم جوان‌گرایی حتی در تورنمنت‌های بین‌المللی

سرپرست تیم فوتبال‌ساحلی باشگاه مقاومت گلساپوش یزد عنوان می‌کند: پس از پایان نیم‌فصل نخست و تنها یک بازی از نیم‌فصل دوم راهی این مسابقات شده‌ایم و تیم بهترین شرایط خود را دارد. نبودن ملی‌پوشان ما در این فصل و نداشتن «محمد معصومی‌زاده» به علت مصدومیت می‌تواند تنها مشکل ما در این زمان باشد چرا که تیم ما از تیم حاضر در لیگ‌برتر جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر خواهد بود، اما از لحاظ فنی و آمادگی‌جسمانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

وی بیان می‌کند: باشگاه‌های بزرگ و مطرحی در این تورنمنت حضور دارند و از نظر من با حضور این باشگاه‌های بزرگ و مطرح به‌طور قطع تورنمنت مسکو جزو بالاترین سطوح رشته فوتبال‌ساحلی در جهان است.

میرحسینی تشریح می‌کند: هدف اول باشگاه گلساپوش برای این مسابقات کسب مقام نیست و ما برای محک زدن بازیکنان جوان‌مان در چنین تورنمنت‌های بین‌المللی راهی این مسابقات شده‌ایم، اما به‌طور قطع با توجه به تاریخچه و جایگاه فوتبال‌ساحلی ایران در دنیا، ما برای کسب بهترین مقام در این تورنمنت با شرایط کنونی باشگاه تلاش می‌کنیم.

جوان، اما کامل

وی تصریح می‌کند: با یک تیم بسیار خوب را در نیم‌فصل نخست داشتیم و در نیم‌فصل دوم تعدادی بازیکن جوان به جمع‌مان اضافه شدند و یک مجموعه جوان، اما کاملی را در باشگاه داریم. کمبود خاصی در این باشگاه نیست و از همه کسانی که به ما در این مسیر کمک کردند تشکر می‌کنم.

سرپرست تیم فوتبال‌ساحلی باشگاه مقاومت گلساپوش یزد خاطرنشان می‌کند: آرزو می‌کنم فوتبال‌ساحلی ایران که تنها رشته‌ای است که در ایران می‌تواند قهرمان جهان شود اگرچه اکنون نیز این پتانسیل را داریم، در مسیر درست خود حرکت کند تا به هدف‌گذاری قهرمانی و تثبیت آن در جام‌جهانی برسیم. امیدوارم فوتبال‌ساحلی و باشگاه‌هایی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، بیشتر حمایت شوند.

هماهنگی و روحیه بالای بازیکنان در نیم‌فصل نخست

مهدی میرشمسی، سرمربی تیم فوتبال‌ساحلی باشگاه مقاومت گلساپوش یزد در خصوص عملکرد تیم‌شان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم شرایط بسیار خوبی داشت و با کسب نتایج بسیار خوب نیم‌فصل را به پایان رساندیم، بازیکنان‌مان به هماهنگی لازم رسیده‌اند و روحیه بالایی دارد، امیدوارم بتوانیم در نیم‌فصل دوم نیز نتایج دلخواه‌مان را کسب کنیم که پایان فصل خوبی داشته باشیم.

وی می‌افزاید: با همان بازیکنانی که در لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی ما را همراهی کردند راهی تورنمنت مسکو خواهیم شد و امیدواریم بازیکنان جوان‌مان ضمن کسب تجربه بتوانند نتایج خوبی رقم بزنند و خود را نشان دهند. به دلیل حساسیت و رقابت حاضر در لیگ‌برتر نمی‌توانستیم بازیکنی به تیم اضافه کنیم و با همان ترکیب لیگ‌برتر راهی این مسابقات شده‌ایم.

لزوم جوان‌گرایی حتی در تورنمنت‌های بین‌المللی

سرمربی تیم فوتبال‌ساحلی مقاومت گلساپوش یزد بیان می‌کند: نمی‌توانیم قول قهرمانی یا کسب سکو در این مسابقات را بدهیم چرا که بازیکنان ما جوان هستند و نشان دادن خودشان در کنار باتجربه‌های فوتبال‌ساحلی دنیا کار آسانی نیست، اما ناامید نیستیم و اگر مسابقات را خوب آغاز کنیم، نسبت به سال‌های قبل مقام بهتری کسب می‌کنیم.

وی تصریح می‌کند: در زمان نیم‌فصل توانستیم یک دروازه‌بان و دو مهاجم به تیم اضافه کنیم البته که بازیکنان خودمان بودند که در تیم‌های دیگر فعالیت می‌کردند، امیدوارم بتوانند به دیگر بازیکنان و کسب نتیجه خوب برای تیم کمک‌کننده باشند.

تنها نیاز فوتبال‌ساحلی حمایت است

میرشمسی تشریح می‌کند: کمبود همیشه بوده است و با توجه به شرایط اقتصادی شرایط تیم‌ها سخت‌تر شده است، امیدوارم تیم‌های دیگری که کمبود دارند حمایت شوند تا با روند بهتری راهی لیگ‌برتر شوند و نتیجه لازم را کسب کنند.

به گزارش ایمنا، تیم فوتبال‌ساحلی مقاومت گلساپوش یزد قهرمان سه فصل گذشته لیگ‌برتر فوتبال‌ساحلی ایران که بازیکنان جوان تشکیل شده است به تورنمنت بین‌المللی مسکو دعوت شده‌اند که طبق گفته سرپرست و سرمربی این تیم، اگرچه بازیکنان جوانی در این تیم حضور دارند، اما تجربه آنها می‌تواند در این مسیر آنها را یاری کنند، اما نباید حریفان آنها را نیز دست کم گرفت چرا که در این تورنمنت هشت تیم برتر دنیا قرار دارند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نظر شما