شناسهٔ خبر: 67984347 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج اساتید خبر داد:

موکب اساتید دریکی از دانشگاه‌های عراق برپامی‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به برپایی موکب اساتید در یکی از دانشگاه‌های عراق و در ۱۲ کیلومتری کربلا، گفت: پیاده‌روی اربعین فرصت مناسبی است تا اساتید دانشگاه‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای شیعیان عراق و دیگر کشورها تبیین و معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

چهارم شهریورماه اربعین حسینی است و امسال نیز همچون سال‌های گذشته ستادهای اربعین و هیات‌های مذهبی دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور موثر دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه با همکاری معاونت‌فرهنگی‌اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بسیج اساتید و دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و دیگر مراکز در پیاده‌روی اربعین انجام داده‌اند.

محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درخصوص اعزام اساتید دانشگاه‌ها به پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: یکی از موضوعاتی که در اعزام اساتید به پیاده‌روی اربعین پیگیری می‌کنیم این است که در این سفر دستاوردهای انقلاب اسلامی برای شیعیان عراق و دیگر کشورها تبیین شود.

موکب اساتید در یکی از دانشگاه‌های عراق برپا می‌شود

وی تاکید کرد: درصدد هستیم در این سفر الفت، برادری و محبت بین شیعیان ایران و عراق و کشورهای دیگر ایجاد شود. اساتید دانشگاه در پیاده‌روی اربعین باید زمینه دیپلماسی علمی را با اساتید دیگر کشورهای اسلامی فراهم و آن را تقویت کنند.

مردانی ادامه داد: تلاش کردیم اساتید کشور در کنگره و همایش‌های مرتبط با اربعین حسینی که در داخل کشور و عراق برگزار می‌شود حضور داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: موکبی برای اساتید کشور در یکی از دانشگاه‌های عراق و در ۱۲ کیلومتری کربلا برپا خواهد شد تا در آن از اساتید کشورهای مخلف استقبال کنیم تا از این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

وی اظهارداشت: اربعین حسینی فرصت مناسبی است تا اساتید کار عملی برای تشکیل هسته‌های علمی با اساتید سایر کشورها تشکیل دهند.

با توجه به اینکه اربعین حسینی امسال همزمان با تعطیلی دانشگاه‌ها است؛ آمار مشخصی از حضور اساتید وجود ندارد اما هر سال شاهد سفر بسیاری از اساتید به کربلای معلی هستیم.

به گزارش ایرنا، طبق آمار، خروج زائران از مرزهای ۶ گانه ایران به سمت عراق در اربعین سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت. تنها از مرز مهران از ابتدای ماه صفر تا پایان اربعین؛ بیش از سه میلیون و ۵۰۴ هزار زائر تردد کردند.

به گفته مسئولان، سال گذشته از چهار میلیون و اندی مسافر اربعینی ایرانی، بیش از ۶۲ هزار تا زیر پنج سال، حدود ۴۳۶ هزار نفر بین پنج سال تا ۱۵ سال، ۴۹۲ هزار ۱۵ تا ۲۵ سال، ۵۴۰ هزار ۲۵ سال تا ۳۵ سال بودند و ۸۲۶ هزار نفر، ۳۵ تا ۴۵ سال بودند.

نظر شما