شناسهٔ خبر: 67984002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان‌شمالی به مشاورین املاک فاقد پروانه

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به مشاورین املاک فاقد پروانه کسب هشدار داد و گفت: برخورد با این افراد تشدید و در صورت تخلف بنگاه آنان پلمب آنی می شود.

صاحب‌خبر -

سیدعلی میرکریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مقرر شد با هماهنگی با دادستان مرکز استان و تایید این مقام نسبت به پلمب آنی مشاورین املاک فاقد پروانه کسب اقدام شود.

وی افزود: فرآیند صدور پروانه کسب و شناسه یکتا الکترونیکی انجام می شود و در صورتی که واحد صنفی این موارد را نداشته باشد امکان تنظیم و ثبت قرارداد در بستر سامانه خودنویس را نخواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، بنگاه های معاملات املاک حق تنظیم قرارداد برای امتیاز مسکن حمایتی ندارند و در صورت مشاهده برخورد قانونی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی و پیگیری هایی که از سال گذشته توسط دبیرخانه استانی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات داشته است مقرر شد بنگاه های املاک نسبت به صدور کارت شناسایی افراد شاغل در واحدهای صنفی مشاورین املاک اقدام کنند.

میرکریمی تاکید کرد: سامانه ای شدن تنظیم قراردادها کلیه اتاق های اصناف شهرستان های استان و همچنین اتحادیه های مشاورین املاک ملزم به ثبت قرارداد در بستر سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور (خودنویس) هستند و در صورت تنظیم قرارداد به صورت دستی تخلف صورت گرفته که در گشت های مشترک بررسی خواهد شد.

یک هزار و ۸۸۹ مشاوره املاک در این استان شناسایی شده که تمام مشاوره های املاک مجوز فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما