شناسهٔ خبر: 67983781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس:

ترور هنیه نشانه‌ عدم تمایل رژیم صهیونیستی به راهکار سیاسی است

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نشانه‌ای خطرناک از عدم تمایل رژیم صهیونیستی به راهکاری سیاسی و تحقق امنیت در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نشانه‌ای خطرناک از عدم تمایل رژیم صهیونیستی به راهکاری سیاسی و تحقق امنیت در منطقه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، البدیوی ضمن ابراز تأسف از ترور هنیه این مصیبت را به خانواده این شهید بزرگ تسلیت گفت.

وی در ادامه بر ضرورت خویشتنداری همه طرف‌ها تأکید کرده و افزود: «این عملیات در چارچوب سلسله جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین انجام شده و نشانه‌ای خطرناک از عدم جدیت آنها برای دستیابی به راهکار سیاسی و بازگشت امنیت و آرامش در منطقه و نابودی آشکار تمام تلاش‌های صورت‌گرفته برای تحقق صلح است».

البدیوی ادامه داد: «موضع شورای همکاری خلیج‌فارس ضرورت توقف جنگ در نوار غزه و آتش‌بس فوری و دائم و همچنین حمایت از ایستادگی مردم فلسطین است تا آنها بتوانند به اهداف ملی خود با تأسیس کشور مستقل فلسطین و فراهم شدن راه‌حلی عادلانه برای مسأله آوارگان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل در این خصوص دست یابند».

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: «جامعه بین‌الملل و کشورهای تأثیرگذار باید به مسئولیت‌های خود پایبند باشند و اقدامی فوری برای حمایت از مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری انجام دهند، همچنین توقف تجاوزات ارتکابی نیروهای اشغالگر اسرائیلی علیه مردم فلسطین و ورود جدی طرف اسرائیلی به روند دستیابی به راهکار سیاسی برای این بحران و صدور مجوزهای لازم برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه ضرورت دارد».

 

انتهای پیام/

نظر شما