شناسهٔ خبر: 67983709 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

تجمع مردم مشهد همصدا با دیگر شهرهای ایران و منطقه در محکومیت ترور شهید هنیه

جبهه مقاومت بار دیگر عزادار شد

بامداد روز چهارشنبه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس و یکی از محافظان وی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چهاردهم آقای مسعود پزشکیان وارد تهران شده بودند، بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها در محل اقامت خود در تهران مورد اصابت قرار گرفتند و در پی این حادثه شهید شدند؛ غافل از اینکه مقاومت یک اندیشه است و اندیشه هیچ گاه ترور نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

پس از این اتفاق، ترور اسماعیل هنیه تیتر یک رسانه‌های جهان قرار گرفت و مقامات مختلف داخلی و خارجی ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین این ضایعه دردناک را تسلیت گفتند. همچنین دولت ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
ترور ناجوانمردانه و بزدلانه اسماعیل هنیه، رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بار دیگر دل‌ها را داغدار و موجی از خشم و نفرت نسبت به عاملان این جنایت ددمنشانه در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد.
در پی شهادت اسماعیل هنیه، جوانان، نوجوانان، دانشجویان و مردم انقلابی و ظلم‌ستیز در سراسر کشور تجمعاتی را به منظور محکومیت ترور اسماعیل هنیه از رهبران حماس برپا کردند.
مردم مشهد نیز با حضور پرشور خود در صحن قدس حرم مطهر رضوی و میدان بیت‌المقدس، جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در ترور رذیلانه شهید القدس اسماعیل هنیه را محکوم کردند و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، این حادثه را اهانت و تعرض به خاک ایران با هدف ایجاد اختلال در امنیت پایتخت دانسته و خواستار پاسخ‌گویی سخت به این تبهکاری و تجاوز آشکار رژیم منحوس صهیونیستی شدند.
مراسم در حرم مطهر رضوی با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط محمدجواد پناهی آغاز شد و در ادامه گروه سرود گلدسته‌های حرم شعری با موضوع آزادی قدس اجرا کردند.  

ضعف و زبونی دشمن در مبارزه با مقاومت مردم فلسطین
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در این مراسم ضمن محکومیت ترور مجاهد نستوه؛ اسماعیل هنیه بیان کرد: این اقدام ظالمانه نشانه ضعف و زبونی دشمن و ناکامی آن‌ها در مبارزه با مقاومت مردم فلسطین است.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی گمان می‌کرد در چند عملیات، مقاومت مردم فلسطین و نیروهای حماس را در هم می‌‌شکند ولی اکنون پس از گذشت ماه‌ها به هیچ کدام از اهداف خود دست نیافته و سیلی محکمی که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق خورد در تاریخ سیاسی آن‌ها بی‌‌سابقه بوده است.
وی بیان کرد: ملت ایران ملتی است که از خون میهمان خود نخواهد گذشت و از مسئولان انتظار دارند همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتقام سختی از عاملان این جنایت بگیرند.

حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنایت شهادت اسماعیل هنیه
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی این عمل ددمنشانه را با حمایت آمریکای جنایتکار انجام داده است و مردم ایران این جنایت را فراموش نخواهند کرد و دست فرماندهان و رزمندگان ما روی ماشه است و به زودی با تدبیر پاسخ این جنایت اسرائیل را خواهند داد.

شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه آب حیاتی برای رسیدن به نقطه پیروزی است
در این مراسم همچنین حاج‌حسین یکتا از یادگاران و روایتگران دفاع مقدس با بیان اینکه فلسطین کلید رمزآلود پیروزی امت اسلامی است، اظهار کرد: در راه آزادی قدس هر چه بیشتر خون‌های پاک به زمین ریخته می‌شود، مردم دنیا بیدارتر می‌شوند.وی تصریح کرد: ترور اسماعیل هنیه نشانه خواری و زبونی و همچنین عصبانیت دشمن از مقاومت جانانه نیروهای مقاومت و مردم قهرمان فلسطین است و شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه قطعاً نقطه حرکت و آب حیاتی برای رسیدن به قله فتح و رسیدن به نقطه فتح و پیروزی خواهد بود.
گفتنی است اجرای برنامه عزاداری و مرثیه‌سرایی با نوای حاج‌احمد واعظی و شعرخوانی شاعر آیینی سیدرضا یعقوبی‌آل از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

خبرنگار: بامداد روز چهارشنبه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس و یکی از محافظان وی که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چهاردهم آقای مسعود پزشکیان وارد تهران شده بودند، بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها در محل اقامت خود در تهران مورد اصابت قرار گرفتند و در پی این حادثه شهید شدند؛ غافل از اینکه مقاومت یک اندیشه است و اندیشه هیچ گاه ترور نخواهد شد.

نظر شما