شناسهٔ خبر: 67983689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

ورزشگاه‌های غیراستاندارد بلای جان باشگاه‌ها و تیم ملی

استقلال به‌دنبال میزبانی در مشهد

تارضایتی جواد نکونام از وضعیت ورزشگاه تختی تهران سبب شده آبی‌ها به سراغ طرح درخواست برگزاری مسابقات خانگی‌شان در مشهد بروند. ورزشگاه آزادی تهران در دست بازسازی قرار دارد و طبق اعلام رسمی مدیران ورزشگاه و البته مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، قرار است که صرفاً مسابقات ملی و دیدار‌های مهمی همچون مسابقات باشگاهی در سطح لیگ نخبگان آسیا و یا نبرد‌هایی مانند شهرآورد پایتخت در فصل پیش‌رو به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شود. همین مسئله سبب شده سرخابی‌های پایتخت برای برگزاری سایر مسابقات خانگی خود در لیگ بیست‌وچهارم به دنبال انتخاب ورزشگاهی جدید باشند.

صاحب‌خبر -

ورزشگاه تختی تهران از سوی فدراسیون فوتبال به دو باشگاه پیشنهاد شده که گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها مشکلی با میزبانی این ورزشگاه از مسابقات خانگی‌شان ندارند اما شرایط در اردوی رقیب متفاوت است؛ به‌طوری‌که جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت اعلام کرده از وضعیت چمن ورزشگاه تختی تهران رضایت ندارد و همین مسئله سبب شده آبی‌ها در‌اندیشه میزبانی در خارج از تهران و کوچ به مشهد و برگزاری مسابقات خانگی‌شان در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) باشند!
این در حالی است که طی بازدیدی از ورزشگاه تختی تهران مشخص شده کار تجهیز با آن سرعتی که مدنظر است پیش نمی‌رود و بحث انتقال بازی‌ها به شهر‌های دیگر خیلی جدی مطرح است.

سازمان لیگ در انتظار نامه کتبی
مدیران باشگاه استقلال پس از کسب اطلاع از تصمیم جواد نکونام، در حال بررسی شرایط برای نامه‌نگاری به سازمان لیگ هستند. طبق آخرین خبر‌ها، هنوز تصمیم آبی‌ها برای برگزاری مسابقات خانگی تیمشان در مشهد به اطلاع مسئولان سازمان لیگ نرسیده و‌امیرحسین روشنک، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مصاحبه خود با خبرنگاران تأیید کرد در صورت وصول نامه درخواست آبی‌ها برای میزبانی در ورزشگاه مدرن امام رضا (ع) مشهد، خواسته آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. روشنک در جواب به این پرسش که «اگر ورزشگاه تختی آماده نشود امکان جابه‌جایی زمان شهرآورد وجود دارد؟ »، یادآور شد: دربی هفته ششم برگزار می‌شود و فعلاً دغدغه ما بازی‌های هفته ابتدایی است. ما یک قول‌هایی گرفتیم و شاید ورزشگاه آزادی تا آن زمان با حداقل امکانات مهیا شود. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و در آن زمان برای دربی هم فکری می‌کنیم. مسئول مسابقات لیگ برتر درباره شرایط فعلی ورزشگاه آزادی و تختی وضعیت آن‌ها نیز تشریح کرد: لیگ نخبگان به فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها مرتبط می‌شود و من اظهارنظر نکنم بهتر است. طبیعتاً ای‌اف‌سی الزامات بیشتری در آن بخش از ما می‌خواهد. با این شرایط بدون شک ورزشگاه تختی مورد تأیید ای‌اف‌سی قرار نمی‌گیرد. ‌امیدوارم یک تصمیم و تدبیر درستی داشته باشیم تا لطمه‌ای نخوریم. البته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم باید سریع‌تر بررسی کنند و اگر قرار است در شهر دیگری میزبانی کنند زودتر بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا مشکل حل شود.

از میزبانی لیگ 3 تا میزبانی لیگ برتر!
ورزشگاه امام رضا (ع) بعد از سقوط شهرخودرو و انحلال این تیم، در طول دوسه سال اخیر میزبان مسابقات تیم‌های لیگ دسته سومی بوده است. البته که در این میان، تیم‌هایی همچون نساجی مازندران و فجرسپاسی شیراز هم در مقاطعی مسابقات خود را در مشهد برگزار کردند اما با این وجود، آخرین مسابقات برگزار شده در این ورزشگاه مرتبط با رقابت‌های لیگ دسته سوم بوده است. براساس آخرین خبر‌ها، سطح کیفی چمن ورزشگاه امام رضا (ع) هم بسیار خوب است و تنها نیاز است تا شرایط برگزاری لیگ برتر را از حیث امکانات محیطی دوباره باز یابد.

۲۳ روز سرنوشت‌ساز برای آبی‌ها
آبی‌پوشان پایتخت نخستین بازی خانگی خود در فصل جدید را باید در هفته دوم برابر ملوان بندرانزلی روز دوم شهریورماه برگزار کنند. در فاصله ۲۳ روز تا برگزاری این مسابقه، هنوز سرنوشت محل برگزاری دوئل استقلال و ملوان مشخص نیست. با توجه به اینکه استقلال از تیم‌های تراکتور و سپاهان باید در دور رفت لیگ برتر میزبانی کند و با احتساب مسابقه شهرآورد، آبی‌ها ۱۲ مسابقه مهم خانگی خود در لیگ بیست‌وچهارم را باید بیرون از ورزشگاه آزادی برگزار کنند و باید دید در موعد باقیمانده تا اولین بازی خانگی استقلال، سرانجام کدام ورزشگاه به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی آبی‌پوشان در فصل پیش‌رو انتخاب خواهد شد!

تیم ملی بی‌خانه
گفتنی است نوزدهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌ی لیگ برتر دیروز با حضور مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی نبی، نایب رئیس فدراسیون، داوود رفعتی، دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها، علی دهقانی، مسئول مسابقات بین‌المللی فدراسیون، محمد پورجم، مدیر ورزشگاه نقش جهان و دبیر هیئت اصفهان برگزار شد.
در این نشست مسائل مربوط به میزبانی بازی‌های سپاهان و دیدار تیم ملی مقابل قرقیزستان در استادیوم مذکور مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد چمن ورزشگاه هرچه سریع‌تر مرمت شود.
تاج همچنین با اشاره به مشکلات ورزشگاه فولادشهر به دبیر هیئت فوتبال اصفهان عنوان کرد باید این موارد رفع شود در غیر این صورت ذوب‌آهن باید بازی خود را در استان دیگری برگزار کند.

نظر شما