شناسهٔ خبر: 67983507 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

براساس توافقنامه جدید؛

اپل به پادمان‌های داوطلبانه دولت بایدن در حوزه هوش مصنوعی پایبند است

ایتنا - اپل با OpenAI شراکتی را آغاز کرده است تا ChatGPT را در اپل اینتلیجنس بگنجاند. ممکن است هدف اپل از پیوستن به این آیین‌نامه داوطلبانه جلوگیری از بررسی نظارتی ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت باشد.

صاحب‌خبر - اپل، همانند چندین شرکت فناوری دیگر، موافقت کرده است که از پادمان‌های داوطلبانه در زمینه هوش مصنوعی که توسط دولت بایدن تعیین شده‌اند پیروی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، شرکت‌هایی که این تعهد را ارائه داده‌اند متعهد شده‌اند که از هشت دستورالعمل مربوط به ایمنی، امنیت و مسئولیت اجتماعی، از جمله نشان دادن (پرچم زدن) ریسک‌های اجتماعی مانند سوگیری‌ها؛ تست کردن نقاط آسیب‌پذیر، واترمارک کردن تصاویر و صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی؛ و ارائه جزئیات مربوط به اعتماد و ایمنی به دولت و سایر شرکت‌ها پیروی کنند.
 
آمازون، گوگل، مایکروسافت و OpenAI از جمله پذیرفته‌شدگان اولیه این پیمان، که کاخ سفید در ژوئیه گذشته اعلام کرد، بودند. این توافقنامه داوطلبانه، که قابلیت اعمال قانون توسط نهادهای دولتی را ندارد، پس از آنکه کنگره قوانینی برای تنظیم مقررات حوزه هوش مصنوعی تصویب کند منقضی خواهد شد.
 

از زمانی که این دستورالعمل‌ها اعلام شد، اپل مجموعه‌ای از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را تحت چتری با نام Apple Intelligence رونمایی کرد. این ابزارها در همه محصولات اصلی این شرکت کار خواهند کرد و قرار است در ماه‌های آینده عرضه شوند. در همین راستا، اپل با OpenAI شراکتی را آغاز کرده است تا ChatGPT را در اپل اینتلیجنس بگنجاند. ممکن است هدف اپل از پیوستن به این آیین‌نامه داوطلبانه جلوگیری از بررسی نظارتی ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت باشد.
 
اگرچه رییس‌جمهور جو بایدن از مزایای بالقوه هوش مصنوعی صحبت کرده است، اما نسبت به خطرات ناشی از این فناوری نیز هشدار داده است. دولت او آشکارا اعلام کرده است که از شرکت‌های هوش مصنوعی می‌خواهد که فناوری خود را به شیوه‌ای مسئولانه توسعه دهند.
 
به گزارش ایتنا، در همین حال، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که آژانس‌های فدرال تمامی اهداف 270 روزه مندرج در فرمان اجرایی فراگیر مربوط به هوش مصنوعی که بایدن در اکتبر گذشته صادر کرد را محقق کرده‌اند. این فرمان اجرایی موضوعاتی مانند اقدامات ایمنی و امنیتی و همچنین طرح‌های گزارش‌دهی و شفافیت داده‌ها را تحت پوشش قرار داده است. کاخ‌سفید می‌گوید که آژانس‌ها تا به امروز تمام مهلت‌های تعیین شده را محقق کرده‌اند.

نظر شما