شناسهٔ خبر: 67982710 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

نقش معاون اول

ناصر نصیری

صاحب‌خبر -

معاون اول نقش جانشینی ريیس‌جمهور و رهبری دولت را دارد، لازم است علاوه بر داشتن توانایی و شایستگی مدیریت در سطح عالی از جهت تفکر، روحیات و سلایق شبیه‌ترین فرد به ريیس‌جمهور باشد. معتقدم بنا به دلایل زیر عارف بهترین انتخاب برای معاون اولی بود و مهم‌ترین و اولین انتصاب دکتر پزشکیان را تحسین برانگیز می‌دانم. 
۱- عارف از جهت دیدگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، عزت‌نفس، پاکدستی، صداقت، حق‌طلبی، تعامل، دلسوزی و تعهد یکی از شبیه‌ترین‌ها به پزشکیان هستند. مردم او را دانشمندی پاک و صادق می‌شناسند و می‌توان امید داشت که اژدهای هفت سر در دولت جولان نخواهد داد، میز فروشی صورت نخواهد گرفت و مفاسد دبش میسور نخواهد بود، طوری که با انتصاب دکتر عارف بسیاری از مجاهدین کاسب شنبه که فرصت را از یاران صادق پزشکیان ربوده بودند مأیوس گشتند و منصفان از همه جناح‌های سیاسی ابراز خشنودی می‌نمایند.
۲- پروفسور رشته سنگین و پیچیده برق-مخابرات هستند که لازمه تحصیل آن برخورداری از هوش بالاست. رشته‌ای که دنیا و زندگی بشر را متحول کرده است، پس ارزش و اهمیت تکنولوژی، انتقال داده و اطلاعات، دولت الکترونیک، شفافیت امور، تسهیل خدمات، کسب و کار دانش‌بنیان، اقتصاد دیجیتال، رفاه اجتماعی و توسعه را بهتر از دیگران می‌فهمند.
۳- از سوابق و تجربیات درخشانی برخوردارند: ريیس دانشگاه تهران (مدیریت جامعه علمی و آموزشی)، وزارت ارتباطات (مدیریت تخصصی کلان)، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (مدیریت منابع انسانی، مالی و بودجه‌ای)، معاون اول ريیس‌جمهور (مدیریت جامع اجرایی- جایگاه فعلی که قبلا موفقیت و شایستگی خود را در این سمت به اثبات رسانده‌اند).
نمایندگی مجلس و عضویت حقیقی در مجمع تشخیص هم علاوه بر اینکه بر جامعیت ایشان افزوده است بر امین رهبری معظم انقلاب بودن‌شان هم دلالت دارد.
۴- دنیا را می‌شناسند، شرایط داخلی را خوب می‌فهمند، با دانشجویان نخبه و جوانان مطالبه‌گر در ارتباطند، بر سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی، برنامه هفتم، موانع احتمالی در اجرا، لوایح و قوانین لازم برای توسعه اشراف دارند، تعامل با قوای دیگر را به خوبی بلدند و از اعتماد به نفس بالا برخوردارند.
۵- در دولت هشتم و مجلس دهم با دکتر پزشکیان همکار بوده‌اند، همدیگر را کاملا می‌شناسند و اعتماد و ارتباط دوستانه بین‌شان برقرار است و در وفاداری ایشان تردیدی نیست . ادامه 

۶- ایشان به توسعه عدالت‌محور و متوازن براساس برنامه اعتقاد دارند. یکی از مظاهر ناعدالتی در دولت‌ها حذف نیروهای رقیب و حصر اداری آنان بوده است، عارف همانند پزشکیان سعه صدر دارند، بر تعامل و وفاق برمبنای عدالت و هم‌افزایی و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه معتقدند. 

۷- آزمون و خطا در تعیین نفر دوم قوه مجریه که از اختیارات بالایی برخوردار است در شرایط اقتصادی و اجتماعی نامطلوب فعلی هیچ توجیهی نداشت و دکتر عارف با سوابق درخشان، اشراف بی‌نظیر بر امور مختلف و جامعیتی که دارند تنها گزینه‌ای بودند که انتصاب‌شان فاقد ریسک باشد شخصیتی که هیچ وزیری نتواند خود را شایسته‌تر از او بپندارد، بلکه در کنار همه برتری‌ها شیخوخیت هم داشته باشد و بحمدالله از سلامت کامل و انرژی کافی برخوردارند. البته مثل هر انسانی حتما نقص‌هایی دارند و قابل نقد هستند اما با لحاظ جمیع جهات، به لطف خدا ایشان بهترین ناظر، هماهنگ‌کننده، هدایتگر و مدیر برای کابینه و یاوری صادق برای پزشکیان، ريیس‌جمهور فاضل و طبیب ایران عزیزمان خواهند بود.
نماینده دوره هفتم مجلس و ريیس کمیته نمایندگان ستاد دکتر پزشکیان

نظر شما