شناسهٔ خبر: 67982087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه:

 ۹ هزار و ‌۲۰۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌ راه‌های ایلام در حوزه اربعین هزینه شد

ایلام - ایرنا - معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: طی سال گذشته تا کنون ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساختی راه‌های حوزه اربعین استان ایلام هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد اربعین در مرز مهران، اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقدام‌های خوبی در مسیرهای منتهی به پایانه ‌مرزی طی سال‌های گذشته صورت گرفته به طوری که طی سال جاری تاکنون ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و نزدیک به ۴۰ کیلومتر نیوجرسی نصب شده و سه هزار کیلومتر خط کشی نیز در جاده‌های این استان در دست اجراست.

وی افزود: در پایانه مرزی مهران و پایانه برکت ۱۲ هزار متر مربع کف پوش، تونل‌های سرد و اقداماتی چون سازه‌های با دوام و افزایش و بازسازی چشمه‌ سرویس‌های بهداشتی‌ و خوابگاه استراحت رانندگان ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: در بحث نقل و انتقال زوار اربعین نیز از مردم تقاضا داریم از خودروهای شخصی استفاده کنند چرا که ظرفیت ناوگان سازمان راهداری همانند سال گذشته بوده و کمبود در این بخش وجود دارد.

امانی یادآور شد: با توجه به تاکیدات ستاد اربعین کشور، زوار سفرهای خود را مدیریت کنند و به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند تا ناوگان حمل و نقل عمومی بتواند جوابگوی جابجایی زائران باشد.

وی با اشاره به بحث مسافر یار، بیان کرد: در اجرای این طرح، زائرانی که از شهرهای مبدا خود حرکت می کنند می‌توانند همشهریان خود را همراه کنند تا هم در طول مسیر تنها نباشند و هم‌ کمکی به ناوگان حمل و نقل کرده باشند.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در این ایام سازمان راهداری با تمامی امکانات خود در بحث جابجایی زوار پای کار خواهد بود و از کلیه ظرفیت‌های سواری‌های اینترنتی، بخش خصوصی، آژانس‌ها، ون‌ها، مینی بوس‌ها برای تمامی مسیرها استفاده خواهد شد.

امانی با اشاره به وضعیت دیگر مرزهای کشور در ایام اربعین، اضافه کرد: ۲ پایانه میرجاوه و ریمدان آماده تردد زوار پاکستانی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا در مرز مهران توصیه ما این است که زوار از مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق‌ و تمرچین استفاده کنند چرا که زیرساخت‌های لازم در این مرزها نیز فراهم شده است.

امانی تاکید کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای ارائه خدمات بهتر، امسال اربعین حسینی متفاوتی برای زائران آقا ابا عبدالله الحسین(ع) فراهم شود.

به گزارش ایرنا، مرز مهران یکی از کانون‌های اصلی تردد زوار اربعین حسینی است و اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در این پایانه مرزی ثبت شد.

نظر شما