شناسهٔ خبر: 67981897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ترس صهیونیست‌ها  در قلب پاریس

روزنامه جوان

شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران باعث شد تعداد محافظان فراوان ورزشکاران صهیونیست‌ها افزایش پیدا کند. رسانه‌ها گزارش داده‌اند رژیم اشغالگر بیش از پیش نگران امنیت نفرات اعزامی خود است، به همین‌خاطر تعداد محافظان آن‌ها را افزایش داده و پروتکل‌های امنیتی را نیز تشدید کرده‌اند. 

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، ترس را به جان صهیونیست‌ها و مقامات فرانسه انداخت. پنجمین روز از بازی‌های المپیک پاریس تحت‌تأثیر بازتاب عملیات تروریستی رژیم اشغالگر به پایان رسید. 
شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران باعث شد تعداد محافظان فراوان ورزشکاران صهیونیست‌ها افزایش پیدا کند. رسانه‌ها گزارش داده‌اند رژیم اشغالگر بیش از پیش نگران امنیت نفرات اعزامی خود است، به همین‌خاطر تعداد محافظان آن‌ها را افزایش داده و پروتکل‌های امنیتی را نیز تشدید کرده‌اند. 
 
چالش‌های میزبانی بازی‌های المپیک نه تنها برطرف نشده، بلکه اخبار رسیده حاکی از آن است که مقامات برگزاری بازی‌ها در مدیریت شرایط و مشکلات عاجز هستند. کمبود مواد غذایی و صف طولانی برای دریافت غذا در رستوران‌های دهکده، ورزشکاران را به دردسر انداخته، تا جایی‌که آن‌ها برای دریافت و خوردن وعده‌های روزانه زمان زیادی را در صف می‌ایستند. نوشاد عالمیان، ملی‌پوش تنیس روی‌میز که پیش از این در بازی‌های لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶ مسابقه داده، دیروز پس از باخت مقابل حریف ژاپنی خود از وضعیت بد دهکده ورزشکاران انتقاد کرد: «شرایط از لحاظ امکانات و غذا افتضاح است. سه‌شنبه شب اصلاً غذا نبود و من فقط برنج خالی خوردم. البته اگر این مسائل را بگوییم، می‌گویند بهانه است و ورزشکاران دیگر کشور‌ها نیز در دهکده هستند. در حالی که تیم‌های انگلیس و چین‌تایپه دهکده را ترک کرده‌اند. دوست ندارم این جو پیش بیاید که بگویند دنبال بهانه هستیم.»
 
مشکلات غذایی، امکانات و گرمای هوای پاریس کم بود، شیوع کووید نیز به آن اضافه شد. ویروس کرونا به جان ورزشکاران حاضر در دهکده بازی‌های المپیک افتاده و لنی پالیستر، شناگر استرالیایی از این بازی‌ها کنار گذاشته شد. این شناگر زن که مدعی کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ بود، پس از ابتلا به کرونا در اتاقش قرنطینه شده است. این مسئله نگرانی دیگر ورزشکاران استرالیایی را به همراه داشته است. ضمن اینکه کمیته ملی المپیک استرالیا این موضوع را تأیید کرده است. پیش از این نیز مشخص شد آدام پیتی، شناگر بریتانیایی پس از نایب‌قهرمانی در ۱۰۰ متر پروانه به ویروس کرونا مبتلا شده است. همچنین آیتل، ملی‌پوش دهگانه آلمان نیز اعلام کرد کرونا گرفته و انصرافش را از بازی‌ها تأیید کرد. آیتل این اتفاق را شکستی بزرگ در زندگی‌اش خواند: «از کودکی آرزوی حضور در المپیک را داشتم، ولی ابتلا به کرونا، اجازه تمرین و رقابت در بالاترین سطح را نمی‌دهد، به همین‌خاطر مجبور به کناره‌گیری از این رقابت‌ها شدم. انصراف از المپیک بیش از هر شکستی است که تا به حال در ورزش تجربه کرده‌ام. بدترین روز‌های زندگی‌ام را پشت سر می‌گذارم.»
دیوید جانستون و لوک ویتلک، شناگران امریکایی نیز به کرونا مبتلا و هر دو نفر از دهکده خارج شده‌اند. مربی تیم‌ملی شنای امریکا در این خصوص اظهار داشت: «اطلاعات سلامت ورزشکاران را با مردم به اشتراک نمی‌گذاریم. پوشش یا آزمایش اجباری در دهکده بازی‌ها نداریم و ورزشکاران خود را تشویق می‌کنیم تا با کمک پزشکان به رقابت ادامه دهند.» گویا ولاد استانکو، شناگر اهل رومانی نیز به این ویروس آلوده شده است. شیوع کرونا بین شناگران باعث شده بسیاری از مربیان و شناگران کشور‌ها اقدام به استفاده از ماسک کنند. 
 
اعتراضات ورزشکاران کشور‌های مختلف به میزبانی فرانسه از بازی‌های المپیک ادامه دارد و این‌بار رکورددار پرش بانیزه جهان ترجیح داد در دهکده ورزشکاران اقامت نکند. آرماند دوپلانتیس، قهرمان سوئدی المپیک توکیو خارج از دهکده مستقر شده است. کایسا برکوئیست، کاپیتان تیم دوومیدانی سوئد در این خصوص تأکید کرد: «او مکان دیگری را در خارج از دهکده پیدا کرد تا به بهترین شکل ممکن آماده رقابت در پاریس شود. او یک ورزشکار کاملاً حرفه‌ای است. شکی در این موضوع ندارم. هر کس نیاز‌های متفاوتی دارد که باید به آن‌ها احترام گذاشت.» غذا‌های بی‌کیفیت، کمبود مواد غذایی، تخت‌های نامناسب و نبود دستگاه‌های تهویه در اتاق‌ها از جمله انتقادات ورزشکاران کشور‌های مختلف به نحوه میزبانی فرانسه در این دوره از بازی‌های المپیک است، به همین خاطر چهره‌های شناخته شده‌ای، چون نواک جوکوویچ صربستانی و دنیل مدودف روس ستاره‌های دنیای تنیس از همان ابتدا در هتل‌هایی خارج از دهکده مستقر شدند.
 
نواک جوکوویچ، پرافتخارترین مرد تنیس جهان در جریان مرحله یک‌هشتم نهایی المپیک پاریس مقابل دومینیک کپفر از آلمان در دو ست و با نتایج ۷ بر ۵ و ۶ بر ۳ به برتری رسید. جوکوویچ با کسب این پیروزی برای چهارمین مرتبه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات المپیک شد. صربیناتور برای رسیدن به نیمه‌نهایی باید از سد استفانوس سیتسیپاس بگذرد. سیتسیپاس نیز در یک‌چهارم نهایی ۲ بر صفر از سد سباستین بائز آرژانتینی گذشت. جوکوویچ و سیتسیپاس تاکنون ۱۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم جوکوویچ ۱۱ پیروزی بوده است. 
 
تیم والیبال برزیل با شکست مقابل لهستان دومین باخت خود را در بازی‌های المپیک پاریس تجربه کرد. در ادامه رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم‌های برزیل و لهستان دیروز به مصاف هم رفتند که در پایان لهستان به پیروزی رسید. این دیدار در گروه B رقابت‌های والیبال المپیک برگزار شد و لهستان توانست برزیل را ۳ بر ۲ شکست دهد. به این ترتیب شاگردان رزنده در برزیل دومین شکست خود در المپیک ۲۰۲۴ را هم تجربه کردند. برزیل که پرافتخارترین تیم والیبال جهان است در اولین مسابقه خود برابر ایتالیا شکست خورده بود.

نظر شما