شناسهٔ خبر: 67981604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

بررسی تخصصی تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

روزانه ایرپادهای زیادی با قابلیت‌های متفاوت به‌فروش می‌رسند. معیار انتخاب خریدار این است که اگر در خیابان قدم می‌زند یا اینکه درحال ورزش است، بتواند با بهترین کیفیت به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهد. خبر خوب‌مان این است که با بررسی تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ گزینش را برای شما از بین ۲ محصول راحت‌تر خواهیم کرد.

فرقی ندارد که یک هدفون ارزان‌قیمت برای گوش دادن به موسیقی می‌خواهید یا به‌دنبال محصولی گران‌تر با قابلیت‌های بهتر هستید؛ تنها کافی است برای شناخت بیشتر و انتخاب صحیح از بین این۲  ایرپاد اپل یعنی پرو ۲ و پرو ادامه مقاله را بخوانید.

مقایسه ایرپاد پرو و پرو ۲

با نگاه به هدفون بلوتوثی اپل مدل airpods pro 2nd generation ۲۰۲۳ type-c پی می‌برید که ابعاد و اندازه قاب هم‌چنان کوچک و قابل حمل است و فقط تغییراتی در ظاهر به خود گرفته است. ایرپادهای پرو ۲ دارای سری‌های سیلیکونی جدید در اندازه XS هستند که تنوع بیشتری را برای کاربران فراهم کرده است. با متصل کردن بند مخصوص روی حلقه‌ای که بر بدنه ایرپاد نسل دوم قرار داده‌اند، شما می‌توانید از گم شدن آن جلوگیری کنید.

ظاهر

این ۲ محصول با ظاهر مشابه قابلیت‌های متفاوتی به خود گرفته است. در ایرپاد نسل اول کنترل کردن حجم صدا از چالش‌های بزرگ بود؛ زیرا کاربران با لمس ساقه آن، نمی‌توانستند صدا را کم یا زیاد کنند درحالی‌که ایرپاد پرو ۲ این مشکل را ندارد.

حسگرها

با مقایسه تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ مشخص شد که حسگر تشخیص پوست جایگزین حسگر نوری مادون قرمز در نسلاول شده است. حسگرهای جدید موجود در ایرپاد ۲ به تشخیص آسان‌تر در جیب و پیش‌گیری از فعال شدن اتفاقی آن کمک می‌کنند. مزیت دیگر قابلیت تشخیص پوست این است که درصورت خارج شدن یکی از ایرپادها از گوش، موسیقی نیز متوقف می‌شود و کاربر باخبر خواهد شد.

تفاوت کیس شارژ

کیس شارژ در طراحی ایرپاد پرو ۲ متفاوت است؛ چراکه امکان پشتیبانی (Find my)  دارد و درون آن یک اسپیکر داخلی قرار گرفته است. این اسپیکر درصورت کم‌بودن شارژ باتری و گم‌شدن قاب شارژ،  شروع به پخش صدا می‌کند.

تفاوت تراشه

اپل در ساخت ایرپاد پرو ۲ از تراشه جدید H۲ استفاده کرده که موجب می‌شود صدا با کیفیت بهتری پخش شود و عملکرد حذف نویز فعال ANC)) را نیز بهبود بخشد. این تغییرات باعث می‌شود تا کاربران برای مدت طولانی‌تر و با رضایت کامل از هدفون‌های خود استفاده کنند.

مقاومت در برابر عرق و آب

در ایرپاد پرو ۲، علاوه‌بر خود ایرپادها، قاب شارژ نیز دارای گواهینامه ضدآب و تعریق (IPX4) است و حتی در مواجهه با گردوغبار عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. مدل هدفون پرو نیز گواهی (IPX4) را دارد و درصورت برخورد با رطوبت مقاوم عمل می‌کند.

کیفیت صدا و مکالمه

از دیگر تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲  کیفیت مکالمه است. در ایرپاد پرو بسیار خوب است و صدای کاربر خیلی واضح منتقل می‌شود؛ دارای میکروفون‌های دوگانه است که نویز محیط را برای بهبود صدا کاهش می‌دهد. ایرپاد پرو ۲ با تراشه جدیدی که در آن جای‌گذاری شده است قابلیت عملکرد خوب در مکان‌های پر سروصدا را دارد.

قابلیت کنترل لمسی

عملکرد کنترل‌های لمسی در ایرپاد پرو و پرو ۲ کاملا یکسان است؛ اما با این تفاوت که حال در نسل جدید می‌توانید میزان کم و زیاد بودن صدا را ازطریق کشیدن دست به روی ساقه ایرپاد کنترل کنید.

کنترل‌ها

کنترل‌گرهای لمسی پیشرفته موجود در ایرپاد نسل جدید، به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌آسانی و بدون نیاز به دستگاه‌های دیگر، عملکردهای مختلف صدا را به‌صورت زیر تنظیم کنند:

  • یک‌بار لمس موزیک را پخش یا متوقف می‌کند و به تماس دریافتی پاسخ خواهد داد؛
  • با ۲ بار لمس به موزیک بعدی می‌رود؛
  • باید برای برگشت به موزیک قبلی، ۳ بار پشت سر هم لمس شود؛
  • جهت تمایل به جابه‌جایی بین ANC و Adaptive Transparency modes بعداز یک‌بار لمس نگه‍دارید؛
  • در ایرپاد پرو ۲ با کشیدن دست به سمت بالا افزایش صدا و کشیدن دست به سمت پایین کاهش صدا اتفاق می‌افتد.
  • دستیار صوتی اپل با گفتن Hey siri فراخوانده می‌شود.

تفاوت ایرپاد پرو و ایرپاد پرو ۲ در عمر باتری

ایرپاد پرو ۲ با هر بار شارژ تا ۶ ساعت موسیقی پخش می‌کند درحالی‌که ایرپاد پرو اصلی ۴.۵ ساعت عمر باتری دارد؛ پس قدرت و تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در عمر باتری و مصرف انرژی است. این مدل مدت‌زمان بیشتری برای مکالمه و پخش موسیقی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. درنظرگرفتن این موضوع برای افرادی که نیاز به استفاده طولانی‌مدت دارند بسیار حیاتی است.

ایرپاد پرو ۲ با بهبودهای مختلفی که در کیفیت صدا، نویزگیر فعال، عمر باتری، قابلیت‌های هوشمند و کیفیت میکروفون دارد، انتخابی بهتر برای کاربرانی است که به‌دنبال تجربه خوشایند از هندزفری بی‌سیم هستند. اگرچه ایرپاد پرو هنوز هم یک گزینه بسیار خوب است، اما ایرپاد پرو ۲ با بهبودهای جدیدتر و امکانات بیشتر، ارزش خرید بالاتری دارد.

قاب شارژ ایرپاد پرو ۲ تا ۳۰ ساعت عمر باتری دارد که نسبت به ۲۴ ساعت در مدل قبلی بهبود قابل توجهی به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر این، ویژگی‌هایی مثل شارژ سریع‌تر، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم MagSafe  در ایرپاد پرو ۲  تاثیر بسزایی در مدیریت مصرف انرژی داشته‌اند.

با درنظرگرفتن تفاوت ایرپاد ۲ و پرو کدام یک مناسب‌تر است؟

ایرپاد پرو ۲ با کیفیت صدای بهتر، نویزگیر فعال، و عمر باتری بیشتر، گزینه‌ی برتری است.

ایرپاد پرو ۲:

  • کیفیت صدا: بهبودیافته برای تجربه گوش دادن بهتر
  • نویزگیر فعال: موثرتر در حذف صداهای مزاحم
  • عمر باتری: طولانی‌تر برای استفاده بیشتر
  • قابلیت‌های هوشمند: پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر
  • کیفیت میکروفون: ارتقاءیافته برای مکالمات واضح‌تر
  • انتخاب بهتر: برای کاربرانی که به‌دنبال تجربه بهتری از هدفون‌های بی‌سیم هستند

ایرپاد پرو:

  • گزینه مناسب: همچنان یک انتخاب خوب برای کاربران
  • امکانات: کمتر از ایرپاد پرو ۲ اما همچنان کارآمد
  • ارزش خرید: کمتر از نسل دوم اما مناسب برای بودجه محدودتر
  • قیمت مناسب‌تر: گزینه‌ای اقتصادی برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی کنند

جمع‌بندی

ازآن‌جایی‌که نسل اول ایرپاد پرو نیاز به به‌روزرسانی در عملکرد داشت، اپل طی چند سال ایرپاد پرو ۲ را وارد بازار کرد. نسل دوم ماندگاری شارژ طولانی‌تر، قابلیت تنظیم جهت قرار گرفتن در گوش، تکنولوژی ANC قوی و طراحی جذاب‌تری دارد. ایرپاد پرو ۲ با ارتقاء بالایی که در طراحی ارگونومیک، عمر باتری و قابلیت‌های جدید شارژ داشته است، گزینه بهتری نسبت به ایرپاد پرو خواهد بود.

با بررسی تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ می‌توان به این نتیجه رسید که تجربه کاربری بهتری را فراهم کرده و استفاده طولانی‌مدت از هدفون‌ها را راحت‌تر می‌سازد. اگرچه ایرپاد پرو همچنان یک ایرپاد بی‌سیم عالی است، اما نسل دوم با توجه به ویژگی‌های جدید ارتقاء یافته و انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

نظر شما