شناسهٔ خبر: 67980686 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شغل‌های پنهان و ناشناخته در ایران و جهان: فرصت‌های شغلی غیرمنتظره‌ای که نمی‌شناختید

صاحب‌خبر -

شغل‌های پنهان و ناشناخته اغلب فرصت‌های منحصربه‌فردی برای کسب درآمد بالا ارائه می‌دهند که کمتر به چشم می‌آیند. این مشاغل به دلیل نو بودن یا کمتر شناخته شدن، هنوز بازار کار آن‌ها اشباع نشده و می‌توانند درآمدهای چشمگیری را به ارمغان آورند. از هکرهای کلاه سفید که در عرصه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند تا طراحان دکوراسیون و متخصصان ماساژ صورت، این شغل‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص و پردرآمد بودن، توجه بسیاری از افراد خلاق و بااستعداد را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله، به معرفی ۱۰ شغل پردرآمد و ناشناخته خواهیم پرداخت که می‌توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از مهارت‌های خاص خود، در بازار کار موفق شوید.

معرفی 10 شغل پردرآمد پنهان و اشباع‌نشده در ایران و جهان

شغل‌های پنهان و ناشناخته به‌دلیل آنکه هنوز بازار کار آن‌ها اشباع نشده است، معمولا از درآمد نسبتا بالایی برخوردارند و همین موضوع سبب شده است تا از دیگر مشاغل متمایز شوند. تصور کنید شما می‌توانید با گریه کردن، بغل کردن، لمس صورت، بازاریابی بیمه، فریلنسری و نوبت‌گیری به درآمد خوبی دست یابید. در ادامه 10 شغل پردرآمد پنهان، عجیب و اشباع‌نشده را به شما معرفی می‌کنیم:

هکرهای کلاه سفید

گرچه شاید بسیاری هکرها را افرادی دزد و کلاهبردار بدانند، ولی در حقیقت هکرها به چندین دسته مختلف تقسیم می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه هستند. هکرهای کلاه سفید در واقع متخصصین امنیتی هستند که بدر جهت تشخیص و رفع آسیب‌پذیری‌های سیستم‌های کامپیوتری به‌صورت کاملا قانونی فعالیت می‌کنند. این افراد با همکاری با سازمان‌های خصوصی و دولتی همکاری می‌کنند و با پیاده‌سازی یک سیستم امنیتی، امنیت اطلاعات سری آن‌ها را در مقابل حملات سایبری فراهم می‌کنند.

شغل‌های پنهان و ناشناخته در ایران و جهان: فرصت‌های شغلی غیرمنتظره‌ای که نمی‌شناختید

صاحبان کسب‌وکار و سازمان‌های بزرگ برای تامین امنیت اطلاعات خود به استخدام هکرهای کلاه سفید روی می‌آورند تا از گزند هکرهای کلاه سیاه و حملات رقبا در امان باشند. در ایران هکرهای کلاه سفید وابسته به توانایی‌های خود درآمد نسبتا خوبی دارند؛ از 10 میلیون تومان تا بیش از 60 میلیون تومان در ماه برای حقوق ماهیانه این افراد در نظر گرفته شده است.

طراح دکوراسیون

طراحی دکوراسیون یکی از شغل‌های جدید و نوپایی است که تلفیقی از مهارت‌های مد، طراحی و معماری است؛ البته سلیقه و خلاقیت در این شغل حرف اول را میزند. طراحی دکوراسیون به شاخه‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • طراحی داخلی ساختمان
  • طراحی نمای بیرون ساختمان
  • طراحی فضای اداری
  • طراحی مغازه‌های تجاری
  • طراحی فضای سبز

طراح داخلی با تهیه طرح اولیه، مشاوره به مشتری در رابطه با رنگ‌ها، پارچه‌ها، لوازم خانگی و ایجاد طرح نهایی با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری به نظارت بر نصب و اجرای طرح‌های ارائه شده می‌پردازد. طراح داخلی در ایران بین 2 تا 80 میلیون تومان برای طراحی یک ساختمان دریافت می‌کند.

شغل‌های پنهان و ناشناخته در ایران و جهان: فرصت‌های شغلی غیرمنتظره‌ای که نمی‌شناختید

ماساژ و لمس صورت

شرکت‌های معتبر تولیدکننده و فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی برای اثبات و تبلیغ محصولات خود افرادی را برای تبلیغات استخدام می‌کند. بعضی از این افراد به‌عنوان مدل در مقابل دوربین قرار می‌گیرند و فرد دیگری با آرایش صورت آن‌ها و لمس صورتشان، کیفیت این مواد آرایشی را ارزیابی می‌کنند. این افراد کاملا حرفه‌ای و آموزش‌دیده هستند و به ازای هر ساعت 950 هزار تومان تا 1 و 200 هزار تومان دریافت می‌کنند. اگرچه این شغل تمام وقت نیست، ولی درآمد خوبی دارد.

بازاریابی بیمه

برای کسب درآمد از طریق گوشی، فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌توان به راحتی از آن‌ها بهره‌برداری کرد. یکی از این روش‌ها، بازاریابی بیمه است که می‌تواند به‌عنوان شغل اول یا دوم درآمد نسبتا خوبی داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند، به راحتی بازاریابی کنید و درآمدزایی کنید. برای شروع فعالیت و اشتغال در این زمینه، نیازی به مدرک تحصیلی یا سابقه کار ندارید و می‌توانید با معرفی انواع بیمه‌ها، شبکه درآمدزایی خود را ایجاد کنید. این شغل به دلیل استفاده از گوشی برای بازاریابی، به‌طور خاص در بین جوانان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفته است.، مزایای این شغل را برایتان آماده کرده‌ایم:

  • برای شروع فعالیت و اشتغال به‌عنوان بازاریاب بیمه نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و داشتن سابقه مرتبط ندارید.
  • شما می‌توانید به‌صورت غیرحضوری در سامانه بازاریابی بیمه ثبت نام کنید و فعالیت خود را در اسرع وقت آغاز کنید.
  • شما برای فعالیت در این زمینه نیازی به هیچ‌گونه سرمایه اولیه ندارید.
  • شما می‌توانید با معرفی انواع بیمه اعم از معمولی و خصوصی با ذکر مزایای هرکدام یک شبکه درآمدزایی برای خود ایجاد کنید.
  • امکان پشتیبانی و صدور بیمه به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته
  • دریافت بیشترین کارمزد نسبت به دیگر مشاغل بازاریابی با امکان تسویه آنی

فریلنسری

شاید بسیاری از افراد چون شما که هر از گاهی در فضای وب و فضای مجازی جویای کار بوده‌اید، با فریلنسری آشنایی قبلی داشته باشید؛ ولی شاید اکثر شما ندانید که فریلنسری فقط مختص به برنامه‌نویسی نیست و مجموعه گسترده‌ای از مشاغل تخصصی و نیمه‌تخصصی را شامل می‌شود. از جمله مشاغل فریلنسری پنهان و کمتر شناخته شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارشناس سئو
  • طراح رابط کاربری (UI/UX)
  • تحلیلگر داده
  • توسعه ‌دهنده وب (بک‌اند و فرانت‌اند)
  • کپی رایتینگ

آرایشگری زنانه

آرایشگری زنانه یکی از شغل‌های پرطرفدار و پردرآمد بین خانم‌های جوان است که برای فعالیت در این زمینه نیازی به داشتن مدرک تحصیلی و گذراندن دوره تخصصی ندارند؛ البته می‌توان با گذراندن یک دوره تخصصی و افزایش مهارت‌های آرایش، گریم عروس، کوتاهی و کستنشن مو، کاشت ناخن و پاکسازی پوست درآمد بالایی کسب کرد.

یک آرایشگر خانم باید از آراستگی ظاهری، خلاقیت و ذئق هنری خوبی برخوردار باشد و با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند. ضمنا آرایشگران باید سعی کنند تا با مدهای روز دنیا بروز باشند و با مشتریان خود به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کنند. درآمد خانم‌های آرایشگر در ایران وابسته به شهر و منطقه متفاوت است و اگر مهارت بالایی داشته باشید، درآمد بالا و قابل توجهی در این زمینه می‌توانید کسب کنید.

پیاده‌سازی متن

محدودیت زمانی به معزلی سبب شده است تا بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی برای انجام امور خود در عوض تایپ کردن، از مزیت تبدیل فایل صوتی به متن استفاده کنند. ارسال فایل صوتی و استخدام فردی برای تبدیل فایل صوتی به متن مزایای مختلفی دارد که از جمله مزایای پیاده‌سازی متن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به هر میزانی که سرعت کار شما بالا باشد، درآمد بیشتری کسب می‌کنید و محدودیتی از این حیث اعمال نشده است.
  • فایل‌های صوتی ارسال شده برای شما بیشتر شامل متن سخنرانی و کنفرانس‌های تخصصی حوزه‌های مختلفی هستند؛ از این رو هم بار علمی دارد هم اینکه فاقد یکنواختی است.

  • امکان دریافت کمک از ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش سرعت وجود دارد؛ البته فراموش نکنید که حتی در صورت استفاده از هوش مصنوعی متن را با دقت مطالعه کنید و در صورت مغایرت با فایل صوتی، آن را اصلاح کنید.

شغل‌های پنهان و ناشناخته در ایران و جهان: فرصت‌های شغلی غیرمنتظره‌ای که نمی‌شناختید

نوبت‌گیر

جمله «وقت طلاست» اگرچه کلیشه‌ای است، ولی جمله‌ای عبرت‌آموز برای تمام دوران‌ها است. بسیاری از افراد تحمل اتلاف وقت در صف‌های طولانی را ندارند و آنقدر مشغله کاری دارند که حتی نیم ساعت، یک ساعت هم برایشان ارزشمند است؛ از این رو افرادی را اجیر می‌کنند یا نوبت افرادی که جزو افراد ابتدایی صف هستند را خریداری می‌کنند. در مراکز تعویض پلاک در ایران وابسته به نوع و مدل خودرو، افرادی در صف می‌ایستند و اقدام به فروش نوبت خود به دیگران می‌کنند؛ هزینه این بلیط‌ها نیز به نوع و مدل خودرو وابسته است. از جمله بلیط‌ها و صف‌هایی که امکان فروش نوبت وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلیط مسابقات فوتبال
  • بلیط اکران فیلم‌های سینما
  • نوبت خرید بازی‌های رایانه‌ای، کنسول‌های بازی و تلفن‌های هوشمند

برچسب‌ها:

نظر شما