شناسهٔ خبر: 67980665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت‌های آب و فاضلاب شمالغرب، مدیریت بحران را در اردبیل تمرین کردند

اردبیل - ایرنا - رزمایش واکنش سریع شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان،زنجان و اردبیل با هدف تمرین مدیریت بحران در شهرستان نمین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، مدیرعامل این شرکت، عصر چهارشنبه در مراحل نهایی رزمایش ۲ روزه واکنش سریع شرکت‌های آب و فاضاب شمالغرب کشور در منطقه گردشگری فندقلو شهرستان نمین اظهار کرد: تمرین مدیریت بحران، ارزیابی توانمندی نیروها و تجهیزات تیم‌های عملیاتی و فنی از هدف‌های برگزاری این رزمایش مشترک بود.

مسعود خیرجو افزود: چرخه مدیریت بلایای طبیعی شامل چهار مرحله کاهش اثرات، آمادگی، پاسخ و بازیابی می‌شود و یکی از کارکردهای مهم و اساسی جهت ارتقا مرحله آمادگی، برگزاری انواع رزمایش‌هاست.

وی ادامه داد: واکنش سریع مراکز و شبکه‌ها، توان شناسایی نقاط قابل بهبود، احصاء ظرفیت‌های موجود، تقویت کار گروهی و تیمی، جلب حمایت و توجه مدیران ارشد و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پشتیبانی و تخصصی و آموزش و تربیت کارکنان برای نقش‌ها و مسوولیت‌های اساسی در مواجهه صحیح و به موقع با حوادث در این رزمایش مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اجرای این تمرین را راهی برای پاسخ موثر، هماهنگ و سازماندهی شده به اثرات مختلف انواع بلایا و فوریت‌ها دانست.

شرکت‌های آب و فاضلاب شمالغرب، مدیریت بحران را در اردبیل تمرین کردند رزمایش مدیریت بحران شرکت‌های آب و فاضلاب شمالغرب در اردبیل

خیرجو با اشاره به اینکه این رزمایش در استان‌های کشور جهت آمادگی هر چه بهتر شرکت‌های آب و فاضلاب برای شرایط خاص و بحرانی برگزار می‌شود، افزود: مشارکت استان‌های همجوار نظیر استان های شمالغرب در این رزمایش، سطح آمادگی و هماهنگی آن ها را برای همکاری در موارد بحران افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: در این رزمایش، نیروهای فنی و عملیاتی استان‌های مختلف، به محض اطلاع از اتفاقات طبیعی و خرابکاری‌های فرضی در تاسیسات زیربنایی تصفیه خانه و شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب، طبق برنامه منسجم وارد عملیات شده و در کمترین زمان با شناسایی و مهار عوامل مخرب یا منشا حوادث طبیعی، شرایط را به حالت عادی برگردانده و امکان تامین پایدار و به موقع جریان آب را در شرایط بحران تمرین کردند.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند ، ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

نظر شما