شناسهٔ خبر: 67980110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار اراک خبر داد

اضافه شدن ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اراک

شهردار اراک گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی عصر امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی امضا شد و امروز ضمانت‌نامه شرکت ایران‌خودرو دیزل به دست شهرداری اراک رسید.

وی افزود: بر اساس قراردادی که با ایران خودرو دیزل منعقد شده است، این اتوبوس‌ها را شهریور سال جاری تحویل می‌گیریم.

شهردار اراک تصریح کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه مسائل مالی خرید اتوبوس‌ها انجام شده است تا ۲۵ درصد مبلغ اولیه آن واریز شود، افزود: بر اساس این قرار داد زمان تحویل اتوبوس‌ها در شهریور سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده پنج در هفته جاری گفت: ۱۴ پرونده با درخواست شهروندان به منظور طرح در این کمیسیون از لحاظ گرفتن تراکم ارتفاع و افزایش سطح رسیدگی شد.

شهردار اراک ادامه داد: به پیشنهاد فعالان صنعتی و در راستای زیباسازی ورودی این شهر در ضلع جنوبی قطب صنعتی در کنار مسجدی که در آن محل وجود دارد، برای ورودی این شهرک توانمندی‌های صنعتی اراک به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین ایستگاه آتش‌نشانی را با پیشنهاد مدیران این مجموعه‌ها در کنار این مسجد مستقر می‌کنیم.

محمودی اضافه کرد: یک مجموعه رفاهی در ورودی میدان امام خمینی (ره) احداث می‌شود تا بتواند به مسافرانی که قصد سفر از این میدان را دارند، خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در جلسه با مدیران مناطق تاکید بر درآمد سال جاری شهرداری شد، گفت: میزان کسب درآمد در چهار ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

شهردار اراک از رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

محمودی اضافه کرد: جلسه شورای معاونان در سازمان آتش‌نشانی تشکیل و به مشکلات آتش‌نشانان رسیدگی شد.

وی ادامه داد: نخستین جلسه شورای راهبردی بازار تاریخی اراک در شهرداری تشکیل و تقسیم کار انجام و اقدامات عمرانی که به‌طور عمده توسط شهرداری اراک و با بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، مطرح شد و سهم کاسبان و بازاریان در سراها مشخص و مقرر شد، برای سه تا از گذرها و ورودی‌های اصلی بازار راه‌بندی به‌منظور ممانعت از ورود موتور سیکلت و تزاحمی که موتورسیکلت‌ها در بازار ایجاد می‌کنند، نصب شود.

شهردار اراک با بیان اینکه تولید آسفالت از زمان ریزش معدن شازند به‌دلیل قرار گرفتن معدن شهرداری در کنار این معدن با مشکل مواجه شد، تصریح کرد: به علت نبود شن و مواد اولیه معدنی به‌دلیل اجازه ندادن برای انفجار در مجاورت آن معدن و کمبود برق در ماه گذشته سبب شد که از برنامه زمان‌بندی کمی عقب بمانیم.

محمودی افزود: از پنجم مرداد پس از انفجار در معدن، مواد اولیه به میزان ۷۰ هزار تن مصالح به دست آمد و کار تولید آسفالت به روال قبل در حال انجام است.

وی ادامه داد: شیفت شبانه برای آسفالت‌ریزی در اراک شروع شده است و در پنج شبانه‌روز گذشته در حدود پنج هزار و ۸۰۰ تن آسفالت در معابر شهر توزیع شده است.

شهردار اراک گفت: جلسه ممیزی مناطق این شهر برگزار و تصمیمی که در این جلسات گرفته شد و منطقه یک به‌عنوان دومین منطقه شهری برای آغاز طرح ممیزی انتخاب شود.

محمودی افزود: در موضوع ممیزی کار در منطقه دو به‌طور تقریبی تمام شده است و مسائل و مشکلاتی که در اثر اجرای کار در منطقه ۲ بوده است، در حال حاضر برای منطقه یک احصا شده و در قرار داد بعدی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ درآمد طرح ممیزی بخش‌های مختلفی دارد، اما اصل اصولی آن‌که در شهرداری مورد توجه قرار دارد کسب درآمد است و افرادی که بدهی زیاد دارند و جز درشت دانه‌ها هستند، با تقسیم‌بندی آن‌ها به تجاری، کارخانه‌جات و ادارات را در بر می‌گیرد و در گام دوم به سراغ منازل مسکونی می‌رویم و امید می‌رود بخشی از درآمد حاصل شده در شش ماه نخست سال وصول شود.

شهردار اراک با بیان اینکه پارک اوتیسم در هفته آینده کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: این پارک در کنار مدرسه اوتیسم قرار دارد، با هماهنگی انجام شده با اداره کل نوسازی مدارس ایجاد شده است تا یک ارتباط، همراهی و هم‌خوانی بین پارک و مدرسه برقرار و ایجاد شود.

محمودی تصریح کرد: باز پیرایی ۱۳۷ پارک در دستور کار قرار دارد، همچنین استانداردسازی و تغییر لوازم بازی‌های فلزی به لوازم که خطر جانی و صدمات جسمانی برای کودکان نداشته باشد، انجام شده است.

وی افزود: چمن‌کاری بوستان خانواده در دره نورالشهدا تمام شده و انجام بعضی نقوش در وسط پارک با متریال مصنوعی در حال انجام است.

شهردار اراک گفت: ساخت پارکینگ این منطقه در حال تکمیل مراحل عمرانی و به مرحله آسفالت رسیده است.

نظر شما