شناسهٔ خبر: 67979675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سایت چغاسبز ایلام برای اسکان اضطراری ۳۰ هزار زائر اربعین آماده شده است

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام آماده حضور زوار اربعین حسینی است، گفت: سایت چغاسبز ایلام برای اسکان اضطراری ۳۰ هزار زائر اربعین آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در بازدید از سایت اسکان اضطراری چغاسبز و بررسی وضعیت زیرساخت‌های اسکان زوار در شهر ایلام، اظهار کرد: این سایت برای اسکان ۳۰ هزار زائر اربعین آماده‌سازی و مهیا شده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال برای ساخت حدود ۱۶۰ سکو، تسطیح، توسعه شبکه برق و دیگر امورات زیرساختی این سایت اضطراری هزینه شد و امسال نیز اعتباری به این سایت اختصاص و اکنون مهیای اسکان زوار است‌.

بهرام‌نیا اضافه کرد: چهار مجموعه سرویس بهداشتی در این پارک ایجاد و در ایام اربعین هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در این محل مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، تعدادی از مواکب همزمان با اربعین در این سایت برپا و به زوار خدمات‌رسانی خواهند کرد و آب و غذای زوار در این محل تامین می‌شود.

استاندار ایلام از آغاز عملیات ساخت رمپ کمربندی شرقی ایلام به چغاسبز خبر داد و گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای تسهیل دسترسی، ۲ کیلومتر راه دسترسی از طرف کمربندی شرقی شهر ایلام بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام و مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

نظر شما