شناسهٔ خبر: 67979515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

ساخت ۲ کشتی در مازندران اجرای برنامه توسعه دریامحوری است

استاندار مازندران گفت: ساخت دو فروند کشتی بزرگ ۳۵۰۰ تنی در مازندران اجرای برنامه توسعه دریامحوری توجه بر فرمایشات مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری عصر امروز_چهارشنبه دهم مرداد _ در حاشیه آئین کیل گذاری شناور لایروبی ۱۰۰۰ مترمکعبی در شرکت دریایی ایران (صدرا) بهشهر
ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به ملت فلسطین وقوع این حادثه تلخ را از سوی اسرائیل غاصب محکوم برشمرد و اظهار کرد: ان شاالله به تداوم ملت مظلوم غزه و فلسطین و جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به‌زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد.
نوری با اشاره به بازدید از شرکت هلدینگ کشتی‌سازی صدرا واقع در بهشهر افزود: در این بخش زمینه خوبی فراهم شده و با توجه به پیشینه ۶۰ ساله زمانی دچار افول زیادی شد.
استاندار مازندران عنوان کرد: این مجموعه به جای مطالبات، بخش مردمی آن تحویل داده شد که آن بخش با توان بسیار بالا و جدیت خوبی در تعمیر ساخت کامل یک کشتی بزرگ آماده‌سازی کردند.
نوری با بیان اینکه در مازندران ساخت دو کشتی ۳۵۰۰ تنی شروع و طرح‌ها انجام شده، گفت: برای استفاده بهتر از دریا با توجه به پسروی آب، یک دستگاه مناسب ترکیبی احداث شده است.
وی با تاکید براینکه برای لایروبی بندر نوشهر و سایر بنادر استان نیازمند این دستگاه است که شهریور سال آینده این کشتی‌ها تحویل داده می‌شود، گفت: علاوه بر ساخت این دستگاه، توسعه این مجوعه با توجه به وجود ظرفیت بالا در این بخش، لازم است چرا که با تعبیر و بازسازی سه کشتی در این‌جا می‌توان این کار را افزایش داد و منابع طبیعی و صنعت برای توسعه این مجموعه با در اختیار قرار دادن زمین مطمئناً کمک خواهند کرد.
استاندار مازندران با اشاره به ساخت کشتی رورواو در استان، ساخت آن را برای بندر امیرآباد ضروری دانست و گفت: این پروژه قرارداد آن منعقد و کار ساخت آن شروع شده و پیمانکار آن تعیین شده است.
وی با بیان اینکه با احداث چنین کشتی‌هایی توانیم دریای خزر و مازندران با کشورهای همسایه ارتباط خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: مهم‌تر از همه این موارد به اجرای برنامه توسعه دریامحوری است که مقام معظم رهبری فرموده بودند که یک بخش آن اجرای این زیرساخت‌ها و بخش دیگر بر شعار سال است.
نوری ادامه داد: این مجوعه یک کار کاملاً مردمی است و تلاش شود تا با توسعه جدید ۳۰۰ نفر دیگر از فارغ‌التحصیلان این استان را به‌صورت مستقیم در این مجموعه مشغول کنیم.

نظر شما