شناسهٔ خبر: 67978535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پروژه‌های فناوری و اطلاعات شهرداری ایلام افتتاح شد

پروژه های فناوری اطلاعات شهرداری ایلام در آیینی با حضور اعضای شورای شهر، معاونان شهرداری ایلام و جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، افشین شهردار ایلام امروز _ چهارشنبه دهم مرداد _ در آئین افتتاح این پروژه‌ها ضمن تسلیت شهادت دکتر اسماعیل هنیه اظهار کرد: از اصحاب رسانه استان ایلام که همواره همراه مجموعه شهرداری در حوزه خدمات رسانی بوده‌اند تشکر می‌کنم.

وی افزود: رسانه‌ها با گوشزد کردن انتقادات سازنده و اطلاع رسانی عملکرد شهرداری برای عموم مردم، ما را در انجام خدمات بهتر و بیشتر یاری می‌کنند.

شهردار ایلام تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در بحث شهر الکترونیکی، سامانه ایلام من است که با همت حوزه معاونت فناوری شهرداری ایلام در دسترس عموم قرار گرفته است.

مظفری خاطرنشان کرد: سامانه ایلام من با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح شده است.

وی ادامه داد: هدف شهرداری ایلام از افتتاح این سامانه ارائه بهترین خدمات در کمترین زمان به شهروندان است، استفاده از سامانه ایلام من باعث کاهش هزینه‌های شهروندان شده و رفت و آمد در حوزه‌های مختلف را نیز کاهش می‌دهد.

شهردار ایلام اضافه کرد: با افتتاح این سامانه بلاتکلیفی و نارضایتی مردم کمتر شده و اگر مردم در حوزه‌ای آگاهی کامل نداشته باشند با استفاده از این سامانه از حقوق و نحوه بررسی پرونده خود آگاه شده و سرگردان نمی‌شوند.

مظفری افزود: با استفاده از سامانه ایلام من هر شهروند می‌تواند تمام خواسته‌ها و درخواست‌های خود را به بهترین نحو انجام داده و در کمترین زمان نتیجه بگیرد.

وی در مورد سامانه ۱۳۷ نیز اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ قبلاً افتتاح شده بود ولی راکد مانده بوده که اکنون این سامانه به‌روزرسانی شده و با سازوکار جدید و خدمات دهی بهتر در دسترس عموم قرار گرفته است.

شهردار ایلام ادامه داد: با به‌روزرسانی و انجام اقداماتی که عملاً باید در سامانه انجام بگیرد حضور شهروندان در مناطق حوزه شهرسازی و شهرداری منطقه یک و دو ایلام و سایر سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری به حداقل می‌رسد.


مظفری هدف از این خدمات را کاهش هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه‌ای که در داخل شهر می‌شود، متعلق به شهروندان است در کل تمام خدمات و تأسیسات شهری متعلق به شهروندان است و ما از همه شهروندان عزیز ایلامی می‌خواهیم با حفاظت و نگهداری از اموال شهری، شهرداری را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.


وی در مورد سامانه گزارشات الکترونیک ناظرین نظام مهندسی به سامانه شهرداری ایلام نیز توضیح داد: در بحث نظارت بر ساختمان‌ها و در گزارشات ساختمانی در بعضی موارد گزارشات دستکاری شده و یا ابطال می‌شد و یا تغییراتی در این گزارشات اعمال می‌شد که با افتتاح این سامانه شفاف سازی می‌شود.

شهردار ایلام اعتبار تخصیص یافته به این پروژه را بالغ بر ۹ میلیارد ریال عنوان و افزود: در سنوات قبل شهروندان و مالکینی که درخواست کمیسیون ماده ۵ و یا شورای عالی معماری را داشتند این پروسه زمان بر بود و چند ماه معطل می‌شدند ولی اکنون با افتتاح این سامانه، این زمان بسیار کاهش می‌یابد.

مظفری با تاکید بر اینکه افتتاح این سامانه‌ها در بحث زیباسازی شهری تأثیر فراوانی دارد اضافه کرد: کاهش زمان بررسی پرونده‌ها رضایتمندی شهروندان را نیز در پی خواهد داشت.

نظر شما