شناسهٔ خبر: 67978471 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

نقش حذف الزام کارت پایان خدمت در شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیا... -

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به حذف الزام دارا بودن کارت پایان خدمت در اخذ مجوز ورود به کسب و کار گفت:این اقدام شرایط مناسبی در تبدیل هسته‌های دانشجویی به شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری در آئین اختتامیه اولین رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا از نقش گروه‌های داوطلب دانشجویی در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها سخن گفت و اظهار داشت: در این دوره تلاش شد تا گروه‌های دانشجویی که بعضاً در دوران کرونا فعالیت آنان محدود و یا تعطیل شده‌ بود احیاء و تقویت شود.

وی تاکید کرد: پیوند فعالیت گروه‌های دانشجویی در راستای کمک به حل مسائل جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تحقق آن مستلزم تسهیل ورود آنان به زیست‌بوم نوآوری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در این دوره تلاش شد تا از طریق رایزنی‌ با دیگر بخش‌های وزارت علوم و نیز دستگاه‌های مسئول، زمینه مناسبی را برای ورود دانشجویان به عرصه نوآوری و فناوری فراهم کنیم و این اقدام ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که باید تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به مصوبه ماه‌های اخیر هیئت وزیران در حذف الزام دارا بودن کارت پایان خدمت در اخذ مجوز ورود به کسب و کار افزود: این اقدام نیز شرایط مناسبی را در تبدیل هسته‌های خلاق و نوآور دانشجویی به شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند.

کلانتری بر ضرورت پرورش و بهره‌گیری از خلاقیت تأکید کرد و گفت: گرچه پرورش و رشد خلاقیت باید از آموزش و پرورش آغاز شود و خروجی آن در دانشگاه بروز پیدا کند، اما در این زمینه نباید منتظر ماند و باید راهکارهای ارتقای خلاقیت دانشجویان را دنبال کرد.

وی افزود: در همین راستا ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردیم تا با برگزاری و یا حمایت از رویدادهای نوآورانه دانشجویی، فضایی را فراهم کنیم تا دانشجویان مستعد به این سمت سوق پیدا کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری اولین رقابت نوآوری اجتماعی جانا همچنین ضمن قدردانی از همه عوامل و دست‌اندرکاران این رویداد فاخر گفت: لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از مشارکت و حضور دانشجویان عزیزی داشته باشم که از نقاط مختلف کشور با شرکت خود در این رقابت بر رونق آن افزودند.

جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) با شعار «جریان بهبود نوآورانه زندگی» در بخش اصلی و همچنین، رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی و رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی (با هدف شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد در حوزه اجتماعی) از روز شنبه (۶ مردادماه) در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد و هشتم مردادماه با برگزاری رقابت نهایی و معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.

در این رقابت که با دریافت طرح‌های ۳۵۰ گروه در فراخوان عمومی آغاز شده و پس از پایش و ارزیابی در مراحل مختلف، ایده‌های ۳۰ گروه به مرحله پایانی راه پیدا کرد و با ارائه ۱۲ گروه منتخب در حضور هیئت داوران ادامه پیدا کرد.

هیئت داوران این رویداد نیز پس از بررسی ارائه گروه‌های منتخب در نهایت، ۳ گروه را به عنوان گروه‌های اول تا سوم انتخاب و ۲ گروه را شایسته تقدیر دانست.

بر این اساس گروه اول فرتاک با عنوان طرح بازیافت در مسیر نهال‌کاری و نام اعضا سارو حسین پناهی، نیما صیدی، المیرا صیدی و سمیه فرنودی از استان کردستان، گروه دوم علم و فرهنگ با نام اعضا: عمران بلوچ سرجو و سینا مرزبان از استان سیستان و بلوچستان و گروه سوم رسانا با عنوان طرح از انبار ضایعات الکترونیک تا اشتغال‌زایی برای جوانان کم برخوردار و نام اعضا الهام یوسفیان، علی کمانی علی اکبر رضازاده و حمید باب از استان تهران و گروه شایسته تقدیر: دُنَک با عنوان طرح برنامه پرداخت دوست‌دار طبیعت و نام اعضا الناز ایمانی، محمدمهدی ثابت حاجیوندی، زهرا اسدپور از استان فارس، شیراز همچنین گروه شایسته تقدیر گروه جهادی والعصر با عنوان طرح قهرمان من با نام اعضا: امیرحسین راحمی، ملیحه حسین‌خانی و فاطمه حمیدیان از استان تهران معرفی و تجلیل شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما