شناسهٔ خبر: 67977627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمهیدات ویژه پایتخت برای مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه

تهران بزرگ - ایرنا - دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شهرداری تهران، اورژانس، مترو، اتوبوسرانی و دیگر نهادها در پایتخت تمهیدات ویژه‌ای برای مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در نظر گرفته‌اند تا فردا پنجشنبه یازدهم مردادماه به شرکت‌کنندگان در این مراسم خدمات لازم ارایه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: این ناوگان آماده ارایه خدمات ویژه به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس است.

رضا محمدنژاد عصر چهارشنبه ضمن تسلیت به ملت شریف ایران، امت اسلامی، جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین گفت: مترو تهران در روز پنجشنبه ۱۱ مرداد، از ابتدای بهره‌برداری تا پایان مراسم به خصوص در محدوده ایستگاه میدان انقلاب اسلامی تا ایستگاه میدان آزادی در خط چهار، آماده ارایه خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع این مجاهد بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه ساعت هشت صبح از دانشگاه تهران تا میدان آزادی برگزار می‌شود ادامه داد: ایستگاه‌های مترو به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و در صورت نیاز تمهیدات لازم برای اعزام قطار فوق‌العاده نیز اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا،  اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا پنجشنبه در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد.

مراسم تشییع پیکر این فرمانده محور مقاومت صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این مراسم ساعت هشت صبح در دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. ساعت ۸:۳۰ صبح رهبر انقلاب بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد. تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهارراه نواب برگزار خواهد شد.

تمهیدات اورژانس تهران برای مراسم وداع با شهید مقاومت

رییس سازمان اورژانس استان تهران از تمهیدات این سازمان برای برگزاری مراسم اقامه نماز بر پیکر این مجاهد نستوه، تشییع و وداع با شهید مقاومت با حضور عموم مردم در تهران خبر داد و گفت: ناوگان اورژانس استان تهران از ساعات اولیه صبح فردا (پنجشنبه)  تا پایان مراسم در مسیر تشییع مستقر هستند.

محمد اسماعیل توکلی افزود: ۵۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۷۰ دستگاه موتورلانس،خودروی ارتباطات رادیویی سیار، ۲۰ دستگاه خودروی فرماندهی و چهار خودروی پشتیبان عملیات و دو دستگاه کلینیک سیار در قالب بیش از ۳۵۰ کارشناس عملیاتی در این مراسم آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: ۲ فروند بالگرد و یک هواپیمای جت‌بال ثابت، مرکز هدایت عملیات بحران (EOC)، مرکز ارتباطات اعزام و راهبری عملیات، پایگاه‌های اورژانس استان تهران، مراکز درمانی، مراکز آمبولانس خصوصی  و مدیران و مسئولان ارشد این سازمان در طول برگزاری مراسم در حالت آماده‌باش کامل هستند. شهروندان در صورت بروز هرگونه نیاز احتمالی به خدمات فوریت‌های پزشکی می‌توانند با شماره ۱۱۵ تماس گیرند یا به گروه‌های مستقر در مراسم مراجعه کنند.

خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی تهران در مراسم تشییع 

 روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شرکت‌کنندگان در این مراسم خبر داد. این شرکت برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در مراسم که از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ‌ماه از دانشگاه تهران برگزار می‌شود، ضمن تقویت خطوط عبوری و منتهی به محدوده برگزاری مراسم، نسبت به ارایه خدمات حمل و نقلی برای بازگشت شهروندان به میادین و مبادی اصلی پایتخت اقدام می‌کند.

با توجه به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در خیابان انقلاب اسلامی در مقطع زمانی برگزاری مراسم، خط یک اتوبوس‌های تندرو حدفاصل دانشگاه تهران تا تقاطع شهید نواب خدمات‌رسانی نخواهد داشت.

نظر شما