شناسهٔ خبر: 67976340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرعامل کانون در نشست «چشم‌انداز نشر؛ بیم‌ها و امیدها»:

کتاب اولویت نخست کانون است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست «چشم‌انداز نشر؛ بیم‌ها و امیدها» از همراهی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه معاون فرهنگی این وزارتخانه در تأمین کاغذ برای چاپ کتاب‌های کانون قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا حامد علامتی در این نشست که چهارشنبه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: دو سال پیش و در نخستین روزهای آغاز مسئولیتم در کانون که کاغذ هم کمیاب شده بود، معاون فرهنگی ارشاد دست ما را با کاغذ پر کرد؛ این خیلی ارزشمند است و دولت سیزدهم در این زمان پایِ کار آمد و مشکل کانون را حل کرد؛ چراکه کتاب و نشر آن، همواره در کانون اولویت نخست است.

او افزود: در عرصه اقتصاد نشر، محتوا، تبلیغ و ترویج طی این سال‌ها کارهای بزرگی هم در کانون و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

مدیرعامل کانون در این نشست بر این نکته تأکید کرد که کانون پرورش فکری در دولت سیزدهم تلاش کرد به سمت تولی‌گری حرکت کند و تصدی‌گری و تنظیم‌گری را به بخش خصوصی واگذار کند.

تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورزی در انتشارات کانون

عباس محمددینی، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون نیز در این نشست، بیان کرد که دولت شهید رئیسی با میدان‌دادن به مدیران جوان و ایجاد ادبیاتی جدید باعث شد حوزه ادبیات به مخاطبان و مؤلفان قابل اعتنا و کارکشته‌ای در این جریان دست پیدا کند که امری بسیار سرورانگیز است.

او توضیح داد: در انتشارات کانون پرورش فکری با هدف تولی‌گری، اتاق‌های اندیشه‌ورزی ایجاد شده است تا تولید محصول بهینه شود و کانون در این زمینه دست به انتشار تولیداتی می‌زند که لازم است و با اقدام‌های هم‌تراز دیگر ناشران کودک و نوجوان تلاقی پیدا نمی‌کند.

نظر شما