شناسهٔ خبر: 67975354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

ضرورت توجه دولت چهاردهم به مراودات و دیپلماسی‌های علمی

صاحب‌خبر -
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: امروز دغدغه اساتید پیشکوست و تراز بالای کشور در حوزه مراودات و دیپلماسی‌های علمی بیشتر است و امیدواریم دولت چهاردهم در سیاست‌گذاری‌ها به این موارد بیشتر توجه کند.
به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، علی‌باقر طاهری‌نیا اظهار داشت: مطالعات پیمایشی که درخصوص رضایت شغلی کارکنان، یاوران علمی و اعضای هیئت علمی در موسسه انجام داده‌ایم به روش علمی و قابل اعتنا حاکی از آن است که مطالبات اعضای هیئت علمی جوان بیشتر جنبه معیشتی  حمایتی دارند.
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: تأمین مسکن، دریافتی مناسب و مسائل مختلفی که به حوزه مسکن و معیشت مربوط می‌شود دغدغه استادان جوان است.
معاون وزیر علوم یادآور شد: امیدواریم دولت چهاردهم هم در سیاست‌گذاری‌های خود به این مطالبات اعضای هیئت علمی جوان توجه داشته باشد؛ مطالعات ما برای اعضای هیئت علمی پیشکسوت، حاکی از آن است که دغدغه آنها در حوزه مراودات علمی و دیپلماسی علمی بیشتر است.
طاهری‌ نیا عنوان کرد: امروز دغدغه استادان پیشکسوت و تراز بالا، دانشیاران و استادان ما حضور در محافل علمی بین‌المللی، همایش‌ها، عرصه‌های جهانی و ارائه سخنرانی علمی است. امیدواریم دولت چهاردهم در راستای تسهیل مراودات علمی، دیپلماسی علمی و بسترسازی برای حضور استادان و دانشیاران در محافل علمی جهانی مقدمات لازم را بیش از پیش فراهم کند.

وی با بیان اینکه موضوع یاوران علمی یکی از نکاتی است که باید برای تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران مورد توجه قرار گیرد، گفت: یاوران علمی با مدارک تحصیلی بالاتر انتظارات متفاوت‌تری از سیستم‌ دانشگاهی خود دارند. کارمندانی که مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری دارند قطعاً جنس مطالباتشان از سیستم دانشگاه این است که از توانمندی‌شان بیشتر استفاده شود.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی یادآور شد: این افراد مطالبه دارند که دانشگاه‌ها بیشتر از سطح تحصیلات‌شان بکارگیری کنند و به خدمت گرفته شوند و چون به خدمت گرفته نمی‌شوند باعث کلایه‌مندی‌شان می‌شود؛ بنابراین در تعامل و سیاست‌گذاری برای استفاده از نیروی غیرهیئت علمی باید توجه کنیم که سطح تحصیلات، شاخص و تعیین کننده است.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: یاوران علمی بسیار دوست دارند امکان ارتقا و پیشرفت شغلی شفافی داشته باشند. از اینکه تصور کنند قرار است سال‌های طولانی کاری انجام دهند که باعث کسالت و خمودگی‌شان می‌شود برایشان نگران کننده است و این نکته سیاستی مهمی  برای دولت چهاردهم است که باید در حوزه منابع انسانی به آن بپردازد.

کپی لینک لینک کپی شد

برچسب‌ها:

نظر شما