شناسهٔ خبر: 67975199 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار ناکازاکی: اسرائیل به مراسم سالانه صلح دعوت نمی‌شود

تهران- ایرنا- شهردار ناکازاکی گفت: اسرائیل به مراسم سالانه صلح در ۹ اوت (۱۹ مرداد) به مناسبت بمباران اتمی این شهر در سال ۱۹۴۵ دعوت نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودونیوز، شیرو سوزوکی روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: در ماه گذشته میلادی نامه ای به اسرائیل فرستاده و آتش بس در درگیری نوار غزه را خواستار شدیم.

وی اضافه کرد: در حالی که دعوت نامه شرکت در مراسم به دلیل خطر ایجاد موقعیت های غیرمنتظره مانند تظاهرات در بحبوحه اعتراضات و محکومیت فزاینده بین المللی اسرائیل، به حالت تعلیق درآمده است.

سوزوکی گفت: با وجود نزدیک شدن به مراسم او هیچ حرکتی را ندیده است که این خطرات را کاهش دهد.

وی ادامه داد: ایده دعوت نکردن از اسرائیل یک تصمیم سیاسی نیست، بلکه بر اساس امیدواری ما است که می‌خواهیم مراسم به آرامی و در فضایی رسمی برگزار شود.

کیودونیوز نوشت: این اقدام در تضاد با هیروشیما، دیگر شهر ژاپنی است که مورد حمله بمب اتمی آمریکا قرار گرفت اما اسرائیل را به مراسم هفتاد و نهمین سالگرد حمله با پیامی دعوت کرده است که خواستار آتش بس فوری در خاک فلسطین است.

شهردار ناکازاکی گفت: پیش از این کازومی ماتسویی شهردار هیروشیما را از تصمیم خود مطلع کرده است و نظر ما برای ادای احترام به قربانیان (بمب اتمی) یکی است.

برخی از ساکنان و کارشناسان، هیروشیما را به داشتن استاندارد دوگانه متهم می کنند، زیرا روسیه و بلاروس را برای سه سال متوالی به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین از برگزاری این مراسم منع کرده است.

هر ساله هیروشیما و ناکازاکی از نمایندگان کشورها و مناطق سراسر جهان دعوت می کنند تا در مراسم صلح شرکت کرده و برای قربانیان بمباران اتمی دعا کنند، این اقدام تأیید و تاکیدی است که بشریت نمی تواند با سلاح‌های هسته ای همزیستی کند.

نظر شما