شناسهٔ خبر: 67974844 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان خبر داد

فعالیت گشت‌های کنترل نظارت برای جلوگیری از آلودگی بصری و زیست‌محیطی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به گشت‌های کنترل نظارت این سازمان گفت: ناوگان حمل خاک و نخاله باید پوشش مناسب برای بار داشته باشد تا خاک و نخاله از فضای خودرو باری به بیرون ریخته نشود، همچنین آلودگی بصری و زیست‌محیطی برای شهر و شهروندان ایجاد نکند.

صاحب‌خبر -

سیدعلی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گشت‌های کنترل نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با همکاری عوامل پلیس راهور در دو شیفت کاری صبح و عصر، وضعیت تردد ناوگان بار در شهر را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های سختگیرانه گشت‌های نظارت و بازرسی افزود: ناوگان حمل خاک و نخاله باید پوشش مناسب برای بار داشته باشد تا خاک و نخاله از فضای خودرو باری به بیرون ریخته نشود، همچنین آلودگی بصری و زیست‌محیطی برای شهر و شهروندان ایجاد نکند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای ناوگان حمل بتن به‌ویژه میکسرها و پمپ‌های بتنی، نداشتن بار اضافه اهمیت ویژه‌ای دارد که با باسکول‌های وزنی چک می‌شود، همچنین تناژ نباید از حدود مقرر در مجوز صادر شده برای بار و ظرفیت مجاز خودرو فراتر رود در غیر این صورت اعمال قانون و به پارکینگ هدایت می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه تخلفات ناوگان حمل مصالح ساختمانی بسیار رایج است، گفت: نکات مربوطه از جمله بیرون‌زدگی بار، مهار بار، حفظ فاصله مجاز از خودروهای عقب و جلو و نقاط کور، بستن بار بدون بیرون‌زدگی از لحاظ طول، عرض و ارتفاع که خطری برای خودروهای سواری اطراف ناوگان باری ایجاد نکند، از جمله مواردی است که در کلاس‌های آموزشی برای رانندگان بیان شده است و باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه کنترل ناوگان حمل بار در تمام معابر سطح شهر انجام خواهد شد، ادامه داد: اگر شهروندان تخلفی را از ناوگان حمل بار مشاهده کردند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۳۷ یا ۳۷۳۸۳۹۲۳ گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه‌بر خودروهای بالای ۱۰ تن که باید نسبت به دریافت مجوز تردد اقدام کنند، کامیونت‌های بالای ۵.۵ تن شهری که حمل مواد غذایی و دارو را به عهده دارند نیز کنترل خواهند شد، خاطرنشان کرد: صاحبان این مشاغل باید برای دریافت پروانه فعالیت و اشتغال و مجوز به شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان مراجعه کنند.

نظر شما