شناسهٔ خبر: 67974793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دیدار رئیس مجلس صربستان

پزشکیان: صربستان دوست روزهای سخت ایران است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه صربستان دوست روزهای سخت ایران است، گفت: گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور در ارتقای همه‌جانبه روابط موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در دیدار «الکساندر وولین» معاون نخست‌وزیر صربستان که برای حضور در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، با تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور این کشور، صربستان را دوست روزهای سخت ایران دانست و بر تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ریاست خود بر گروه دوستی پارلمانی دو کشور در زمان نمایندگی مجلس، گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور را در ارتقای همه‌جانبه روابط موثر دانست و بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر توافقات فیمابین دو کشور تاکید کرد.

پزشکیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقلال‌خواهی خود هدف تبلیغات کذب و غیرواقعی و همچنین فشار و تحریم کشورهای زیاده‌خواه قرار گرفته است، افزود: ملت بزرگ ایران از هرگونه تجاوزی متنفر است و نمی‌تواند نسبت به جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، بی‌تفاوت باشد.

«الکساندر وولین» معاون نخست‌وزیر صربستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری اسلامی ایران، به آشنایی وی با صربستان به دلیل ریاست بر گروه دوستی پارلمانی دو کشور اشاره و اظهار کرد: ما یک ضرب‌المثل داریم که می‌گوید لازم نیست خودت قوی باشی، بلکه کافی است دوستانی قوی داشته باشی و خوشحالیم که امروز یک دوست نزدیک قدرتمند دیگر در سطح بین‌المللی داریم.

معاون نخست‌وزیر صربستان با بیان اینکه کشورش به اجرای تمام تعهدات و توافقات خود با ایران پایبند است، گفت: اگر چه ما در قاره اروپا هستیم، اما هرگز به سیاست‌ها و اقدامات کشورهای اروپایی در راستای ترویج ایران‌هراسی نپیوستیم و به دنبال گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

انتهای پیام

نظر شما