شناسهٔ خبر: 67974541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان سمنان: دفاتر خدمات قضایی به سمت تحول در خدمت‌رسانی و افزایش رضایتمندی مراجعان پیش روند

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دفاتر خدمات قضایی همواره در هم افزایی، همکاری متقابل، حفظ شأن و کرامت مراجعین، پرهیز از رفتار‌های شائبه برانگیز، ارتقای عملکرد خود و تحول در خدمت‌رسانی و افزایش رضایتمندی مراجعان کوشا باشند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان-مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان سمنان، در محل دادگستری کل استان با حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدا ضمن عرض تسلیت ایام عزای حسینی و شهادت آل الله با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه گفت: یکی از اقدامات خوب قوه قضاییه در سال‌های گذشته، تأسیس و راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور بوده، آن هم به عنوان پل ارتباطی و حلقه میانی فناوری محور و یاری رسان، بین قوه قضاییه و مردم است.

وی افزود: دستورالعمل تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که در سال ۱۳۹۲ به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شد حاوی استاندارد‌های مهمی بوده که اهمیت و رسمیّت این دفاتر را به خاطر انتساب به قوه قضاییه دو چندان کرده است؛ زیرا این دفاتر علاوه بر اینکه اولین مکان مراجعه مردم برای دریافت خدمات الکترونیک قضایی محسوب می‌شوند و باید در مسیر تسهیل ارائه خدمات قضایی به مراجعین از سرعت، دقت و صحت عملکرد لازم برخوردار باشند، لازم است قدر و منزلت این فرصت خدمت گذاری به مردم را بدانند و در راستای مهمترین هدف قوه قضاییه که همانا اجرای عدالت در جامعه است به سهم خود گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با برشمردن برخی از ویژگی‌های علل راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایند‌های رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری راه اندازی شده اند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در نسخه بروز رسانی و ابلاغ شده سند تحول و تعالی قضایی در سالجاری؛ به موضوع بهره مندی از فناوری‌های نوین و جلوگیری از ثبت دادخواست‌های اشتباه و کاهش نواقص در پرونده‌ها توجه ویژه شده است و یقیناً نقش آفرینی محوری و سازنده دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این مسیر، حائز اهمیت است و انتظار می‌رود مدیران مربوطه این دفاتر، اجرای سیاست‌ها و مأموریت‌های محوله را به صورت جدی پیگیری و عملیاتی کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: دفاتر خدمات قضایی باید همواره در هم افزایی، همکاری متقابل، حفظ شأن و کرامت مراجعین، پرهیز از رفتار‌های شائبه برانگیز و ارتقاء عملکرد خود کوشا باشند و با برگزاری نشست‌های تخصصی و شرکت فعال در دوره‌های آموزشی و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مربوطه به سَمت تحول و تعالی درخدمات رسانی به ارباب رجوع پیش بروند تا حِس اعتماد و رضایت مندی مراجعان به دستگاه عدلیه بیش از پیش افزایش یابد.

گفتنی است در این جلسه سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان و برخی از کارشناسان آن معاونت حضور داشتند و هریک از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر استان حاضر در جلسه با اختصاص زمان کافی به راحتی و بدون دغدغه توانستند مسائل و مشکلات خویش را با رئیس کل دادگستری استان سمنان در میان بگذارند.

لازم به ذکر است اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان سمنان در سال ۱۳۹۳ و در مرکز استان افتتاح و تا کنون ۱۳ دفتر و ۴ باجه ارائه خدمات الکترونیک قضایی در سراسر استان افتتاح شده که موجبات ایجاد اشتغال برای ۷۴ نفر از مردم استان را فراهم و همچنین تمام زندان‌های استان دارای باجه ارائه خدمات الکترونیک قضایی به زندانیان و خانواده‌های آنان هستند و این دفاتر با شعار «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، از مردم برای مردم» همواره مشغول خدمت‌رسانی به عموم مردم کشور و هم استانی‌های شریف سمنان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما