شناسهٔ خبر: 67974366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخست وزیر مالزی، ترور اسماعیل هنیه را اقدامی نفرت‌انگیز خواند

تهران- ایرنا- نخست وزیر مالزی ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس این اقدام را نفرت‌انگیز خواند و گفت در سوگ دوست عزیزم، عزادار هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری استار مالزی، انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، گفت که ترور اسماعیل هنیه، نخست وزیر سابق فلسطین، قتلی نفرت انگیز با هدف متوقف کردن مذاکرات آتش بس در غزه است که از سال گذشته تاکنون ادامه دارد.

انور، قتل هنیه را که رئیس دفتر سیاسی حماس نیز بود به شدت محکوم کرد.

وی افزود: این قتل از فجیع‌ترین نوع آن، آشکارا برای منحرف کردن گفت‌وگوهای جاری با هدف پایان دادن به کشتار غزه که بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته، طراحی شده بود.

انور در پستی در فیس بوک در روز چهارشنبه (۳۱ ژوئیه، ۱۰ مرداد) با اشاره به بی مجازات ماندن اقدامات رژیم صهیونیستی، نوشت: تنها افراد غافل و بی‌وجدان نیازی به تشدید فشار بر اسرائیل برای توقف تجاوزات جنایتکارانه‌اش نمی بینند.

انور گفت عمیقاً نگران تاثیری است که ترور اسماعیل هنیه می تواند بر فلسطینی‌ها بگذارد، فلسطینی‌هایی که تا امروز در معرض چندین دهه درد، سختی و رنج بوده‌اند.

وی ادامه داد: بدخواهانی که از من به خاطر ملاقات با اسماعیل در گذشته انتقاد کرده‌اند، قدردان تمایل عمیق او برای یک خاورمیانه صلح‌آمیز و یک ملت فلسطینی که حیثیت واقعی خود را بازیافته، نیستند. من در غم از دست دادن یک دوست عزیز و مدافع شجاع مردمش، سوگوار هستم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند.

نظر شما