شناسهٔ خبر: 67974365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

میان مسئولان قضایی و اجرایی در خدمت به مردم نباید اختلافی باشد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: نباید بین مسئولان اجرایی، قضایی و نمایندگان استانها در اداره امور و خدمت به مردم اختلافی باشد، اگر اختلافی ایجاد شد هوای نفس است؛ باید دست در دست یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ذبیح الله خداییان روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل بازرسی گیلان، برگزاری این مراسم را تذکری به مدیران دانست که هر معارفه‌ای؛ تودیعی خواهد داشت و گفت: مسئولیت، امانتی است که برای خدمت به مردم در اختیار ما قرار گرفته است از اینرو باید فرصت خدمت‌گذاری به مردم را غنیمت شمرد. اگر هدف خدمت باشد هیچ اختلافی بین مدیران نخواهد بود از مدیران استانی می خواهم این وحدت و همدلی را در راستای خدمت به استان بیشتر کنند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاههای نظارتی به مدیری تذکر می دهند برای پیشرفت امور و جلوگیری از لغزش است و بازرسی باید در کنار مدیر باشد ضمن آنکه باید با مدیر متخلف برخورد کرد اما نه هر مدیری.

وی ادامه داد: خوشبختانه در گیلان مدیران خوبی داریم اگرچه گله هایی هم هست اما آنکه بگویند فساد مدیران گیلان بیش از سایر استانهای کشور است در سازمان بازرسی کشور به چنین نتیجه نرسیده ایم.

وی گفت: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، آب و هوای مناسب، برخورداری از سواحلی و همسایگی آن با چهار کشور حاشیه دریای خزر نعمات الهی و موهبت‌های طبیعی این خطه بشمار می رود که اگر هریک از مدیران بتوانند از این موهبات برای توسعه استان و خدمت به مردم بهره لازم را ببرند فرد بیکاری در گیلان نخواهیم داشت.

خدائیان اضافه کرد: اگر صنعت گردشگری در استان گیلان رونق یابد و این خطه به جایگاه واقعی خود برسد و بتوانیم صنایع تبدیلی و فرآوری مناسبی را برای محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و مرکبات ایجاد کنیم و کشاورز دغدغه فروش محصول نداشته باشد می توان در استان به توسعه دست یافت؛ اما هنگامی که کشاورز نتواند محصول برنج تولید شده را بفروشد نمی توان انتظار داشت سال آینده تولید کند بلکه با تغییر کاربری بدنبال فروش زمین و ویلا سازی برمی آید.

وی گفت: از دولت نباید انتظار داشت صنایع تبدیلی ایجاد کند بلکه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت صنایع خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است و در استانی مثل گیلان که برخوردار از آزادراه، راه آهن و بنادر و ظرفیت های بسیار است باید زمینه مناسبی برای ورود سرمایه گذاران و جلب سرمایه‌ها فراهم کرد.

خدائیان در ادامه به مشکلات صنایع پوشش اشاره کرد و افزود: وضعیت این کارخانه که روزی ۲ هزار کارگر داشت و اکنون با ۲۰۰ کارگر فعالیت می کند، پذیرفتنی نیست. مدیران باید سراغ سرمایه گذاران رفته و امنیت سرمایه گذار را تامین کنند.

وی عنوان کرد: اگر این امر محقق نشود در برابر مردمی که همیشه در صحنه هستند، کوتاهی کرده ایم و نتوانسته ایم به تعهد و وظیفه خود در برابر آنها عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم دغدغه معیشت دارند نمی توان منتظر شد دستی از غیب مشکلات مردم را برطرف کند ما مسئول هستیم و باید دست در دست هم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به خدمات بسیار دولت سیزدهم در گیلان گفت: تعدادی طرح زیر ساختی نیمه تمام نیز در این استان وجود دارد که زمینه توسعه را فراهم می کند این طرح ها نباید مدت زیادی معطل بمانند.

وی اظهار کرد: از زمان انعقاد قرارداد پایانه ریلی آستارا ۶ سال می گذرد اما این پایانه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه این بندر نیاز به لایروبی دارد و ظرف ۶ ماه گذشته کشتی مناسبی در این بندر پهلو نگرفته است.

وی تاکید کرد: دریا فرصت مناسبی برای حمل محصولات ایرانی به کشورهای همسایه خواهد بود اما باید زیرساخت ها تکمیل و ارتقاء یابد.

وی اضافه کرد: طرح عبور خط لوله گاز از استان گیلان به طول ۱۵۰ کیلومتر که گاز این استان و نیز اردبیل را در فصول سرد سال تامین می کند تکمیل شده و تنها ۱۱ کیلومتر آن در شهرستان رضوانشهر متوقف شده است که این مساله باید همکاری دستگاه قضایی، مردم و مسئولان برطرف شود، می توان زمین مورد نیاز را با پرداخت سهم مردم تملک کرد.

خدائیان تصریح کرد: سد مخزنی پلرود نیز طرح بسیار مهمی است که بیش از ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را مشروب کرده و آب شرب مناطق شرق استان را تامین می کند اما به لحاظ اعتباری بلاتکلیف رها شده است این طرح که باید ظرف پنج سال تکمیل می شد اکنون با گذشت بیش از ۱۰ سال نیمه تمام مانده است و پیشرفت فیزیکی چندانی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تالاب بین المللی انزلی گفت: این تالاب برای این استان و کشور بسیار مهم است و نتوانسته ایم مشکل آلودگی آن را رفع کنیم، مسئولان باید با کمک یکدیگر این موانع و مسائل را برطرف کنند.

رئیس بازرسی سازمان کل کشور، مساله پسماند را دیگر مشکل مهم استان گیلان اعلام کرد و افزود: شیرابه های پسماند در آبهای زیرزمینی نفوذ می کند و انواع بیماریها را بدنبال دارد و اما تاکنون این مشکل در استان رفع نشده و یک دستگاه زباله سوز که از این محل تولید برق هم می کند در این استان احداث نشده است.

وی تصریح کرد: باید به فکر مردم باشیم این استان رطوبت بالایی دارد و هنر ما دپوی زباله شده است امروز انتظار است این موارد را مورد توجه قرار دهید.

وی عنوان کرد: باید در موضوع وضعیت کنونی پیری جمعیت احساس خطر کرد، این استان در زاد و ولد رشد پائینی دارد و جمعیت آن در حال پیر شدن است و در این سالها نتوانسته ایم به افرادی که ازدواج می کنند بسته های تشویقی بدهیم ضمن آنکه خانواده‌های بالای سه فرزند در نوبت واگذاری زمین مانده اند.

وی گفت: گیلان استانی زر خیز است که جوان آن نباید دغدغه معیشت و مشکل ازدواج داشته باشد. امروز برای حل و رفع این مسائل به وحدت وهمدلی مسئولان نیاز داریم.

نظر شما