شناسهٔ خبر: 67973870 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

راه‌اندازی نشست‌های تخصصی بهینه‌سازی مصرف انرژی و تعالی خانواده

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده از راه‌اندازی دو نشست تخصصی با موضوع «بهینه‌سازی مصرف انرژی و تعالی خانواده» برای نخستین بار در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، مریم مقدسی در نشستی که با حضور زنان شاغل در صنعت نفت و گاز استان قم به میزبانی این شرکت برگزار شد، دراین‌باره گفت: برای راه‌اندازی این نشست از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان متخصص و مرتبط با این حوزه بهره گرفتیم و در تلاشیم با نشست‌های تخصصی، شاهد دانش‌افزایی در شرکت ملی گاز ایران باشیم.

وی با اشاره به نقش رضایتمندی کارکنان در پیشبرد اهداف یک سازمان بیان کرد: در صورتی که کارکنان یک مجموعه از عملکرد خود راضی باشند، با توجیه و انگیزه بیشتری فعالیت می‌کنند.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده با اشاره به برخی اقدام‌ها برای ایجاد انگیزه در زنان شاغل در صنعت نفت و گاز کشور، تصریح کرد: کاهش سن بازنشستگی به ازای تولد فرزندان، پوشش بیمه‌ای کارکنان دارای نوزاد شاغل تا ۳۰ روز پس از زایمان، اعطای وام ازدواج و فرزندآوری بدون شرط سن و سابقه، از اقدام‌های انجام‌شده است.

مقدسی این اقدام‌ها را متناسب‌سازی قوانین با فرمایش‌های مقام معظم رهبری برای اجرای قانون جوانی جمعیت دانست و افزود: مرخصی بدون حقوق و تسهیل دورکاری برای زنانی‌ که فرزند زیر ۳ سال دارند، پیگیری پرداخت حق مهد کودک برای زنان شاغل و… از دیگر اقدام‌هایی است که در  وزارت نفت برای اجرای قانون جوانی جمعیت انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ورزش زنان تأکید کرد: تصویب دو ساعت مرخصی تشویقی ارفاقی در هفته برای ورزش زنان کارمند از سال ۱۴۰۲ ابلاغ‌ شده و امید است با این اقدام، شاهد بهره‌وری و افزایش کارایی زنان کارمند شاغل در وزارت نفت باشیم.

نقش کلیدی مادران در موضوع فرهنگ‌سازی 

مرتضی خوش‌لهجه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم نیز با بیان اینکه موضوع حمایت از خانواده همیشه به‌طور جدی و پررنگ در دستور کار بوده است، بیان کرد: اصل و اساس در همه برنامه‌های متنوعی که پارسال در شرکت گاز استان قم تدارک دیده ‌شد، موضوع خانواده بود.

وی هدف اصلی از اجرای این برنامه‌ها را بهبود شرایط کاری کارمندان دانست و تصریح کرد: افزون‌براین، هدف برنامه‌های اجراشده در شرکت گاز استان قم این بود که بتوانیم کاری کنیم با حمایت از خانواده‌ها در فعالیت‌های شرکت،‌ کارکنان، به‌ویژه در زمستان و در جریان ناترازی موضوع انرژی بهتر ظاهر شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به موفقیت این شرکت در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی اعلام کرد: ما با حمایت کارکنان و خانواده‌های آنان موفق شدیم اقدام‌های بسیار مطلوبی در استان انجام دهیم که از جمله این دستاوردها، صرفه‌جویی ۵درصدی در مصرف گاز طبیعی بخش خانگی طی سال ۱۴۰۱ و صرفه‌جویی ۱۰درصدی در همین بخش در سال ۱۴۰۲ بوده است.

خوش‌لهجه با بیان اینکه کار فرهنگی در بلندمدت جواب می‌دهد، یادآور شد: فراموش نکنیم در مسئله فرهنگ‌سازی، مادران نقش کلیدی دارند و ما معتقدیم اگر این آموزش‌ها را به‌سوی مادران آینده ببریم، می‌توانیم در حوزه انرژی اثرگذاری بهتر و بیشتری داشته باشیم.

وی در پایان از امضای تفاهم‌نامه‌ای با موضوع عفاف و حجاب در شرکت گاز استان قم خبر داد و گفت: در این تفاهم‌نامه موضوع صرفه‌جویی و ایمنی استفاده از گاز طبیعی گنجانده شده که هدف از امضای آن، تربیت دختران به‌عنوان مادران آینده است.

نظر شما