شناسهٔ خبر: 67973640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گلستان خبرداد؛

صدور سند تک برگی برای ۹ هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد اینچه برون

گرگان- استاندار گلستان گفت: در اقدامی پیچیده برای ۹ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد اینچه برون سند تک برگ اخذ شد که مشکلات آتی برای سرمایه گذاری را به حداقل می رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حاج کمال آخوند غراوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان پیرامون منطقه آزاد اینچه برون گلستان اظهار کرد: مصوبه منطقه آزاد اینچه برون در خرداد سال ۱۴۰۰ اخذ شد و با دستور ویژه شهید جمهور در سفر اول اقدامات لازم برای پروژه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ منطقه جدید علاوه بر ۸ منطقه آزاد قبلی در کشور در حال اجرا هستند، افزود: اقدامات گلستان الگویی برای دیگر مناطق آزاد شد.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار نقشه منطقه بدون معارض ممهور به مهر هیأت دولت شد که در آینده منطقه آزاد بسیار مؤثر است و این در حالی است که محدوده بسیاری از مناطق آزاد هنوز با مشکل مواجهه هستند.

وی با اشاره به اینکه شناسه ملی منطقه آزاد اخذ شد، افزود: اکنون ثبت علامت تجاری هم صورت گرفت.

زنگانه اظهار کرد: در اقدامی پیچیده برای ۹ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد اینچه برون سند تک برگ اخذ شد که مشکلات آتی برای سرمایه گذاری را به حداقل می‌رساند

وی ادامه داد: تلاش داریم فرودگاه بین المللی گرگان و جزیره آشوراده را به منطقه آزاد اینچه برون الحاق کنیم که آثار و برکات زیادی برای استان به همراه خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع سهمیه کالای تجاری منطقه آزاد اینچه برون را رفع کردیم، گفت: رقم سهم منطقه آزاد ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بوده و امسال در فاز نخست ۵۰ میلیارد تومان بوده که البته ظرفیت تا هزار میلیارد تومان هم وجود دارد.

نظر شما