شناسهٔ خبر: 67973185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ جام شهدای خدمت در تبریز برگزار می‌شود

تبریز - ایرنا - رئیس هیات انجمن های ورزش های رزمی آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ جام شهدای خدمت به میزبانی تبریز خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یوسف جاویدان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مسابقات ۱۲ تیم خارجی، ۲ تیم از استان و آذربایجان غربی و اردبیل هرکدام یک تیم اعلام آمادگی کرده اند و مسابقات نیمه دوم شهریور ماه سالجاری در سالن ستارخان تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، درصورتیکه حضور پنج تیم خارجی در این مسابقات قطعی شود این مسابقات بین المللی انجام خواهد شد که تاکنون رایزنی با ۱۲ تیم خارجی از جمله ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان و جلب موافقت آنها صورت گرفته است.

جاویدان بیان کرد: تیم های آذربایجان شرقی برای حضور در این مسابقات از طریق مسابقات انتخابی استان که یازدهم و دوازدهم مردادماه جاری در تبریز برگزار می شود انتخاب خواهند شد.

وی به میزبانی تبریز از مسابقات قهرمانی و انتخابی کیک بوکسینگ استان اشاره کرد و افزود: وزن کشی این مسابقات عصر امروز انجام می شود.

مسابقات بین المللی کیک بوکسینگ جام شهدای خدمت در تبریز برگزار می‌شود

۳۶۸ رزمی کار در مسابقات انتخابی کیک بوکسینگ آذربایجان شرقی رقابت می کنند

مسئول کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی و انتخابی کیک بوکسینگ آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۶۸ رزمی کار در این مسابقات با هم پیکار می کنند، گفت: ۳۵ تیم از ۱۴ شهرستان استان در این مسابقات به رقابت می پردازند و وزن کشی شرکت کنندگان شهرستانی ۱۴ تا ۱۷ و تبریز ۱۷ تا ۲۰ امروز برگزار می شود.

وحید پاکزاد ادامه داد: ۳۲۴ مسابقه در طول ۲ روز برگزار می شود و ۹ نفر در رده بزرگسالان برای انتخابی تیم ملی و ۱۰ نفر در رده جوانان برگزیده می شوند.

وی افزود: البته برای مسابقات بین المللی جام شهدای خدمت، نفرات اول و دوم ده سنی برگسالان انتخاب می شود.

پاکزاد بیان کرد: همچنین برای قدردانی از زحمات مربیان، از مربیانی که ورزشکارانش بیشترین مدال و عنوان را کسب کنند با اعطای ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی و مربیانی که در تمامی اوزان و رده های ورزشکار معرفی کنند با اعطای ۵۰ میلیون ریال تجلیل می شود.

نداشتن سالن اختصاصی، حلقه گم شده هیات ورزش های رزمی است

رئیس هیات انجمن های ورزش های رزمی استان از نبود سالن اختصاصی ویژه هیات به عنوان حلقه گم شده در مسیر توسعه آن عنوان کرد و گفت: نداشتن سالن اختصاصی تمرین و مسابقه در کنار مشکلاتی که برای هیات و ورزشکاران ایجاد کرده موجب افزایش هزینه های هیات نیز شده است.

جاویدان ادامه داد: به دلیل نبود سالن اختصاصی، مجبور به جابجایی رینگ مسابقات و انبار کردن آن هستیم که برای جابجایی و نصب مجدد هر یک عدد رینگ، ۱۸۰ میلیون ریال هزینه می کنیم که به بودجه ها و اعتبارات فعلی و همچنین برگزاری مداوم مسابقات، کمرشکن است.

وی از اداره کل ورزش و جوانان خواست تا حداقل سالن ستارخان را با شرایطی که به افراد حقیقی یا حقوقی اجاره می دهد در اختیار این هیات قرار دهد تا این هیات از اسباب کشی های مداوم رهایی یابد.

نظر شما