شناسهٔ خبر: 67972644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همدان رتبه اول کشور در پروژه‌های بنیاد ساخت نهضت ملی مسکن

شهره اکبری

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: استان همدان به لحاظ تعداد واحدهای احداثی به صورت بنیاد ساخت رتبه اول کشور شناخته شد.

صاحب‌خبر -

مسعود رضایی در آیین کلنگ‌زنی و واگذاری ۱۷.۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر بهار، اظهار کرد: استان همدان از استان‌های موفق در بحث طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور شناخته شده است که در همین رابطه این استان در رده‌بندی‌ها در بحث طرح نهضت ملی مسکن رتبه سوم را دارا بوده و به لحاظ تعداد واحدهای احداثی به صورت بنیاد ساخت رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی افزود: در بحث طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار ۳۸۴۸ نفر ثبت نام کردند که با پایش‌های انجام شده ۱۴۲۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

رضایی با اشاره به در حال احداث بودن ۱۲۰ واحد پروژه بنیاد ساخت در شهر بهار، خاطرنشان کرد: پروژه ۱۷.۵ هکتاری گروه ساخت شهرستان بهار هر قطعه به چهار نفر از افراد واجد شرایط برای ساخت واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: در این رابطه همکاران نظام مهندسی نظارت را با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌دهند و شهرداری به ازای هر واحد تنها با دریافت چهار میلیون تومان هزینه پروانه ساخت را صادر می‌کند که این امر کمک بسیار خوبی برای صاحبخانه شدن افراد واجد شرایط است.

رضایی همچنین از راه‌اندازی تیم تسهیل برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: در این رابطه برای تسهیل روند اداری پروژه نهضت ملی مسکن مردم، همکاران تسهیل‌گر بنیاد مسکن از افرادی که در بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده‌اند وکالت گرفته و کار صدور پروانه و قرارداد با بانک‌ها را برای واحدها به نتیجه می‌رسانند که با این اقدام تنها کار اجرایی عملاً بر عهده خود افراد خواهد بود و با این اقدام پروسه اداری را تسهیل می‌بخشند.

فرماندار شهرستان بهار هم اظهار کرد: نهضت ملی مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دستور کار این شهرستان قرار گرفت و برای حل مشکل زمین این پروژه و صاحبخانه شدن مردم بهار با کمک استاندار همدان سال گذشته ۳۰ جلسه و امسال ۱۷ جلسه برگزار و مشکل زمین نهضت ملی شهرستان بهار مرتفع شد.

مجتبی فیض‌اللهی بیان کرد: با پیگیری‌ها و تلاش فراوان با کمک استاندار همدان و سایر دستگاه‌های مرتبط موفق شدیم برای طرح نهضت ملی مسکن شهر بهار ۴۰ هکتار زمین به محدوده شهر الحاق کنیم و ۱۷.۵ هکتار آن را سند بزنیم که آیین کلنگ زنی واگذاری آن امروز در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: هفت هکتار نیز در جنب بیمارستان شهر بهار به نام راه و شهرسازی سند آن منتقل شده است ضمن اینکه در لالجین نیز ۵.۳ هکتار سند زمین برای طرح نهضت ملی کار آن به اتمام رسیده و انجام گرفته که همه این اقدامات حاصل هم افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط بوده است‌.

فیض اللهی ادامه داد: تمامی اقدامات الحاق زمین، انتقال زمین‌ها و فرایند واگذاری توسط ما انجام شده و از این پس بانک مسکن و شهرداری‌ها برای ادامه روند کار موظف هستند، همکاری لازم را در این رابطه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما