شناسهٔ خبر: 67972385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاسیس دانشگاه صنعتی اسفراین در انتظار ابلاغ هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان شمالی

سید پوریا مسلمی

رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین گفت: تاسیس دانشگاه صنعتی اسفراین در انتظار ابلاغ هیئت امنای دانشگاه‌های خراسان شمالی است. 

صاحب‌خبر -

محمد حاتمی با حضور در دفتر ایسنا، در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: تمام مراحل ارتقای مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی به دانشگاه صنعتی اسفراین انجام شده و در انتظار ابلاغ آن توسط هیئت امنای دانشگاه‌های استان هستیم که به ریاست قائم‌مقام وزیر در تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای مجتمع آموزش عالی به دانشگاه نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله داشتن چند گروه و دانشکده بود که در گذشته انجام نشده بود، اما از دو سال گذشته تلاش‌ها برای فراهم کردن زیرساخت‌ها را آغاز کردیم. 

حاتمی بیان کرد: برای تاسیس دانشگاه به سه دانشکده و سه گروه در هرکدام از آن‌ها نیاز بود که توانستیم آن‌ها را به نتیجه برسانیم و در حال حاضر سه دانشکده و ۹ گروه در مجتمع عالی فنی مهندسی اسفراین وجود دارد. در این مجموعه، ۱۵۰۰ دانشجو در دو رشته کاردانی، دو رشته کاردانی ناپیوسته، ۱۱ رشته کارشناسی پیوسته و پنج رشته کارشناسی ارشد با گرایش‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین توانسته است در رتبه‌بندی ISC رتبه ۱۱ را بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کند، گفت: این مجتمع در مسیر توسعه به بزرگترین دانشگاه صنعتی شرق کشور قرار دارد و برای رسیدن به این هدف اقدامات مختلفی انجام شده است. 

وی اظهار کرد: از دو سال گذشته، چهار پروژه اساسی از جمله احداث ساختمان آموزشی، آزمایشگاه مرکزی، نمازخانه دانشکده و اتاق اساتید را آغاز کردیم که از جمله ملزومات برای ارتقا به دانشگاه محسوب می‌شد. آزمایشگاه مرکزی این مجتمع آموزشی در استان نظیر ندارد و شامل ۹ آزمایشگاه تخصصی می‌شود که پنج مورد از آن‌ها فعال شده و چهار مورد از آن‌ها نیز نیمه‌فعال است تا تجهیزات آن تکمیل شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین افزود: حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آزمایشگاه هزینه شده است و تامین و تکمیل تجهیزات آن نیز حدود هفت میلیارد تومان هزینه دارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین از میزبانی این مجموعه از سه کنفرانس ملی خبر داد و گفت: کنفرانس دستاوردهای نوین در مهندسی مواد، شیمی و ایمنی صنعتی، کنفرانس مهندسی مکانیک عمران و فناوری‌های پیشرفته و همچنین کنفرانس مهندسی برق، کامپیوتر و صنایع عناوین این کنفرانس‌های ملی است که تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر برای آن‌ها ارسال شده است.

انتهای پیام

نظر شما