شناسهٔ خبر: 67972271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عراق در واکنش به حمله آمریکا به بابل: پیگیری‌های حقوقی مناسب اتخاذ می‌کنیم عراق در واکنش به حمله آمریکا به بابل: پیگیری‌های حقوقی مناسب اتخاذ می‌کنیم

سخنگوی فرمانده نیرو‌های مسلح عراق در واکنش به حمله شب گذشته به مواضع الحشد الشعبی در بابل، گفت که عراق اقدامات حقوقی و دیپلماتیک مناسب اتخاذ خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق روز چهارشنبه در واکنش به حمله آمریکا به مقر الحشد الشعبی در بابل گفت که با وجود همه تلاش‌ها از طریق کانال‌های سیاسی و دیپلماتیک و تلاش‌ها از سوی کمیته‌های عالی فنی و رسیدن به مراحل پیشرفته برای پایان حضور و فعالیت نیرو‌های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق و تغییر روابط به روابط امنیتی دوجانبه مبتنی بر احترام متقابل و تاکید بر حاکمیت و امنیت عراق، نیرو‌های ائتلاف بین المللی اقدام به جنایتی مفتضحانه و حمله‌ای آشکار با حمله جنگنده‌ها از خارج از مرز‌ها به مواضع دستگاه‌های امنیتی عراق در شمال استان بابل کردند.

رسول گفت که این حمله ساعت ۲۲:۴۵ به وقت محلی در روز سه شنبه انجام شد که شهادت شماری از نیرو‌های امنیتی در الحشد الشعبی و مجروح شدن شماری دیگر بدون هیچ توجیهی برای این اقدام خصمانه جسورانه و غیر مسئولانه را در پی داشت.

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق گفت که تعرضات این چنینی خطرناک و بی نتیجه، تا حد زیادی، همه تلاش ها، سازوکار‌ها و چارچوب‌های همکاری امنیتی مشترک برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه را تضعیف می‌کند و عراق و منطقه را به درگیری و جنگ و به سمت پیامد‌های خطرناک می‌کشاند، از این رو مسئولیت کامل این پیامد‌ها را پس از این حمله وحشیانه بر عهده نیرو‌های ائتلاف بین المللی می‌دانیم.

وی تصریح کرد که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق در چارچوبی مشخص و برای ماموریتی مشخص و دشمن مشترکی حضور دارد و این حملات، نقض خطرناک این ماموریت به شمار می‌رود.

رسول گفت که عراق اقدامات حقوقی و دیپلماتیک مناسب برای حفظ حقوق خود و هر آنچه بر امنیت و حاکمیت عراق بر اراضی خود و حفاظت از آن تاکید می‌کند، در راستای تضمین گرفتن حق شهدای قهرمان و مجازات مسئولان این حمله را اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه سه شنبه نیرو‌های وابسته به الحشد الشعبی در تیپ ۴۷ در عملیات «الجزیره» در «جرف النصر» در منطقه السعیدات با انفجار‌هایی مواجه شدند که ماهیت آن مشخص نشده است.

نظر شما