شناسهٔ خبر: 67972084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عیادت ایثارگران و مسئولان گِرمی مغان از سردار حمایت همایون

اردبیل - ایرنا - جمعی از ایثارگران و مدیران شهرستان گرمی مغان در آستانه سالروز عملیات غرورآفرین "نصر هفت" از سردار حمایت همایون از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس دیدار و دلجویی کردند.

صاحب‌خبر -

رئیس مجمع ایثارگران متحد پایدار شهرستان گرمی مغان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرمانده سپاه، رئیس شورای اسلامی شهر و برخی از اعضای مجمع ایثارگران متحد پایدار شهرستان گرمی مغان روز چهارشنبه با حضور در منزل سردار حمایت همایون با آن ذخیره و یادگار نامدار هشت سال دفاع مقدس دیدار کردند و از نزدیک در جریان وضعیت جسمی و روند درمان او قرار گرفتند.

محمد رضایی افزود: سردار همایون فرمانده متدین، مقتدر و شجاع سال‌های طلایی دفاع مقدس است که امروز غبار پیری و خانه نشینی و زخم‌های هشت سال جانفشانی بر تن نحیفش سنگینی می‌کند اما روحیه صلابت و ایستادگی خود را همچنان حفظ است.

وی ادامه داد: این شیر افتاده در بستر رنج و زحمت، علاوه بر هشت سال دفاع مقدس، مناطق عملیاتی را ترک نکرده به طوری که ۱۴ سال (از ۶۱ تا ۷۶) به عنوان فرمانده گردان در اقصی نقاط مناطق عملیاتی غرب از کیان وطن دفاع کرده است.

عیادت ایثارگران و مسئولان گِرمی مغان از سردار حمایت همایون دیدار سردار رحیم نوعی اقدم با سردار حمایت همایون در گرمی مغان سال ۹۷

رئیس مجمع ایثارگران متحد پایدار شهرستان گرمی مغان با بیان اینکه سردار همایون در عملیات نصر هفت نیز به عنوان فرمانده گردان امام رضا (ع) مسئولیت خطیری برعهده داشته است، تصریح کرد: این یادگار دوران دفاع مقدس در لبنان نیز تحت امر شهید چمران فداکاری‌های زیادی از خود نشان داده و شخصیت‌های نامداری همچون او در واقع شناسنامه و هویت شهرستان گرمی مغان در حوزه ایثار و شهادت محسوب می شوند.

این فرهنگی بازنشسته ادامه داد: معرفی اینگونه افراد، رسالت دستگاه های فرهنگی مسئول و اصحاب قلم و مطبوعات است و آنانکه در شناساندن چنین سرمایه‌های بی بدیل، غفلت و کوتاهی کرده اما در سایه وجود آنها به میز و منصب رسیده اند، روزی در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.

به گزارش ایرنا حمایت همایون همیشه به عنوان یک چهره شاخص دفاع مقدس در گرمی مغان مطرح بوده و فرماندهان و مسئولان متعددی با وی دیدار کرده اند و در سال ۹۷ سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت، با حضور در منزل سردار همایون، عظمت روزهای فرماندهی و راهبری او را در سال‌های جنگ تحمیلی و بعد از آن خاطرنشان شده است.

در سال ۹۳ نیز فرماندار و جمعی از مدیران وقت شهرستان گرمی به دیدار همایون رفته و اقداماتی در خصوص تسهیل روند درمان او انجام داده بودند؛ همایون در شهرستان گرمی مغان به عزت نفس در استفاده نکردن از اسم و رسم ایثارگری و فرماندهی مشهور است تا جائیکه سالها قبل با تاکسی به مسافرکشی در شهر مبادرت می‌ورزید و این روزها نیز با وجود کسالت و سالخوردگی، از مهمانانی که به عیادت او می‌شتابند، با خاکساری استقبال می‌کند.

شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و بیش از ۳۷۰ شهید والامقام را به میهن و نظام اسلامی تقدیم کرده است.

نظر شما