شناسهٔ خبر: 67971988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفر ساعت دوره مهارت در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفرساعت دوره مهارت بهار امسال در نقاط مختلف استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حمیدرضا رستمی»روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت (۶ تا ۱۲ مرداد ) افزود: ۱۰ هزار و ۸۰۵ نفر با ۹۶ درصد تعهد، در هفت بخش در سال جاری مهارت کسب کردند.

وی بیان کرد: ۶۱۸ نفر در سه ماه اول امسال در قرارگاه مهارت‌آموزی برای یگان ویژه، آجا شهرستان خنداب و سپاه روح‌الله مهارت حرفه‌ای کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: ۱۳۲ مجوز مراکز جوار کارگاهی در دولت سیزدهم در استان صادر شده که ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

رستمی افزود: مراکز فنی جوار کارگاهی در کنار واحدهای صنعتی برای ارتقای مهارت ویژه شاغلان در واحدهای صنعتی استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: دانشجویان ۱۶ دانشگاه استان مرکزی طی تفاهم‌نامه‌هایی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است می‌توانند همزمان با گذراندن دوره تحصیل از آموزش‌های مهارتی این اداره کل هم بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: چهار هزار کارآموز سال گذشته در ۸۳۴ واحد صنفی، مهارت کسب کردند که میزان اشتغال ۸۵ درصد ثبت شد.

رستمی افزود: ۴۷۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد با پرداخت شهریه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در نوع خود ظرفیت بسیار ارزشمندی در راستای ارتقای سطح مهارت جوانان و نوجوانان استان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به فنی و حرفه‌ای استان اختصاص داد که در تجهیز مراکز مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: همه جوامع ۱۸ گانه هدف فنی و حرفه‌ای، تحت پوشش آموزش هستند و تلاش شده تا عدالت آموزشی محقق شود و حتی برای عشایر زرندیه و کمیجان نیز دوره‌های مهارتی برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله نیز در این نشست گفت: یکی از طرح‌های مشترک آموزش فنی و حرفه‌ای استان با نیروهای مسلح به عنوان( سرباز ماهر ) در دستور کار است.

سردار «محمدرضا عسگری» افزود: مجموع سهمیه قرارگاه مهارتی سپاه روح الله استان یک هزار و ۸۶۲ نفر بود که در چهار ماه اول سال ۶۸۷ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

وی بیان کرد: تشکیل خانواده، اشتغال و کاهش آسیب اجتماعی از آثار برگزاری قرارگاه مهارتی است.

۲۱ مرکز دولتی، ۳۸۰ آموزشگاه آزاد و ۱۰۶ مرکز جوار کارگاهی (واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزشهای مهارتی به متقاضیان ارائه می‌شود.

نظر شما