شناسهٔ خبر: 67971952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی استان:

ناترازی انرژی واحدهای صنعتی لرستان را با مشکل مواجه کرده است

آزیتا یوسفیان

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: ناترازی انرژی بویژه برق واحدهای صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

محمد خاکی امروز (۱۰ مرداد ماه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: حل موضوعات اقتصادی و برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم می‌طلبد همه در راستای یک هدف حرکت و معضلات اقتصادی را با تلاش هم برطرف کنیم. موضوعاتی که واحدهای صنعتی استان را آزار می‌دهد ناترازی انرژی بویژه برق در تابستان است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته یک روز به قطعی برق اضافه شد و دو روز در هفته برخی واحدها با قطعی برق مواجه‌اند. حتی واحدهای کشاورزی ما نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و محصولات تولیدی دچار خسارت شدند.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: شرایط کشور را درک می‌کنیم، اما تاکید ما بر هدایت منابع بر نیروگاه‌های برق تولید مقیاس کوچک است.

او با بیان اینکه حتی در نرخ خرید تضمینی و پرداخت مطالبات واحدهای صنعتی کوتاهی شده است، اظهار کرد: حتی اگر بخواهیم از ژنراتور استفاده شود نیازمند سوخت هستیم که تامین آن در پروسه اداری گیر می‌افتد. ضرورت دارد برای تامین سوخت ژنراتور سازمان صمت و شرکت نفت همکاری داشته باشند تا این مشکل برطرف شود.

خاکی با تاکید بر اینکه برای تامین برق اضطراری باید مشکلات لحظه‌ای حل شود، گفت: پیشنهاد می‌شود شهرک‌های خورشیدی در مجاورت شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شود.

وی افزود: دو واحد تولیدی استان به انجمن شورای رقابت مبنی بر الزام توانیر به درج خسارت در قراردادها شکایت کرده‌اند که رای بدوی و تجدید نظر شورای رقابت، حق را به شرکت‌های داده‌اند و احتمال برآورد خسارت برای این واحدها در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

انتهای پیام 

نظر شما