شناسهٔ خبر: 67971719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

سفیر ایران در لبنان: آمریکا بداند ایران در دفاع از مقاومت کوتاهی نمی‌کند

سفیر ایران در لبنان گفت: رژیم صهیونسیتی همان نتیجه‌ای که از ترور شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی گرفت از ترور اسماعیل هنیه خواند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «مجتبی امانی»، سفیر ایران در لبنان در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: چون ساعات کمی از این اتفاق می‌گذرد نیازمند بررسی‌های بیشتر برای مشخص شدن ابعاد قضیه هستیم.

بیشتر بخوانید:

۳ روز عزای عمومی برای شهادت اسماعیل هنیه در ایران

رژیم صهیونیستی همان نتیجه‌ای را خواهد گرفت که از ترور شیخ احمد یاسین یا فتحی شقاقی گرفت

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از این ترور همان نتیجه‌ای را خواهد گرفت که از ترور شیخ احمد یاسین یا فتحی شقاقی گرفت. آیا با آن ترورها نقش حماس کاهش پیدا کرد یا افزایش پیدا کرد؟ آیا نفوذ جمهوری اسلامی ایران بعد از ترور شهید سلیمانی کاهش پیدا کرد یا افزایش پیدا کرد؟ با ترور دانشمندان هسته‌ای در داخل ایران که کار رژیم صهیونیستی بود آیا پیشرفت هسته‌ای ایران متوقف شد؟ یا گسترش پیدا کرد.

امانی ادامه داد : رژیم صهیونیستی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد و دست زدن این رژیم به این‌گونه اقدامات بیانگر این است که او نمی‌تواند کاری از غیر از این انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که جواب ایران به این ترور چه خواهد بود؟ گفت: با توجه به اینکه ساعات کوتاهی از این اتفاق می‌گذرد من نمی‌توانم پاسخ دقیقی به این سوال بدهم و مسئولان نظامی ما باید در این ارتباط اظهار نظر کنند.

هیچ‌گاه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران بدون پاسخ نمانده است

امانی در همین ارتباط تاکید کرد: باید به این موضوع توجه داشت که هیچ‌گاه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران بدون پاسخ نمانده است.

اگر مشخص شود که آمریکایی‌ها در این عملیات‌ها با نتانیاهو هماهنگ بوده‌اند، علامت خطرناکی برای منطقه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است آمریکا در اقدامات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه همکاری داشته باشد، گفت: اگر مشخص شود که آمریکایی‌ها در این عملیات‌ها با نتانیاهو هماهنگ بوده‌اند، علامت خطرناکی برای منطقه است.

ایران هیچ‌گاه به دنبال گسترش جنگ در منطقه نبوده است

سفیر ایران در لبنان گفت: ایران هیچ‌گاه به دنبال این نبوده که جنگ در منطقه گسترش پیدا کند و از دیگر سو ایران اجازه نمی‌دهد که منطقه تحت اداره آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار بگیرد ‌.

وی افزود: تاریخ ۴۵ ساله ایران این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد و آنها باید از این تجربه درس بگیرند.

امانی در در بخشی از پاسخ خود به این سوال که آیا بعد از تحولات اخیر ممکن است شاهد درگیری آمریکایی و ایرانی در منطقه باشیم؟ گفت: هنوز مشخص نیست که آمریکایی‌ها در مورد اتفاقات دیشب در جنوب بیروت و همچنین اتفاق رخ داده در تهران چه موضعی دارند.

آمریکا بداند ایران در دفاع از مقاومت کوتاهی نمی‌کند

وی ادامه داد: به طور کلی ایران برای پاسخگویی به هر موضوعی که امنیت آن را تهدید کند آماده است و از طرف دیگر آمریکایی‌ها باید بدانند که ایران در دفاع از مقاومت کوتاهی نمی‌کند.

آن‌چه که برای خود اسرائیل خطرناک شده وجود شخص نتانیاهوست

سفیر لبنان در ایران در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر بحث ما با آمریکا حمایت آنها از رژیم صهیونیستی است، گفت: اقدامات آمریکایی‌ها، کمکی به بقای رژیم صهیونیستی نمی‌کند و اکنون آنچه که برای خود اسرائیل خطرناک شده وجود شخص نتانیاهوست. او باید بداند کارهای جنون‌آمیزش باعث نمی‌شود که او بیشتر بتواند به حیات سیاسی خود ادامه دهد.

هیچ چیزی به عنوان گفت‌وگوهای ایرانی _ آمریکایی وجود ندارد

امانی در پاسخ به این سوال که به نظر وی تحولات اخیر چه تاثیری بر گفت‌وگوهای ایران و آمریکا خواهد گذاشت؟ اظهار کرد: هیچ چیزی به عنوان گفت‌وگوهای ایرانی _ آمریکایی وجود ندارد.

این دیپلمات ایرانی در این ارتباط توضیح داد: آمریکایی‌ها گاه و بیگاه به ما پیام می‌دهند و پاسخ این پیام‌ها را دریافت می‌کنند.

عملکرد آمریکایی‌ها خلاف پیام‌هایی بوده که به ایران داده‌اند

امانی افزود : محتوای بیشتر پیام‌های آنها در ۱۰ ماه اخیر این بوده که جنگ در منطقه گسترش پیدا نکند، اگر چه عملکرد آنها خلاف این موضع‌گیری بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما