شناسهٔ خبر: 67971235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم شرجی تا فردا در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع دمای بالای ۴۸ درجه تا اوایل هفته آینده گفت: طی امروز به سبب جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل شرقی و جنوب شرقی تا بخش‌هایی از مرکز وجود دارد و به تدریج تا بامداد فردا از شدت آن به جز در سواحل شرقی کاسته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اوایل هفته آینده نوسانات یک تا دو درجه‌ای دما در سطح استان مورد انتظار است؛ بنابراین وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه در بعضی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز به سبب جریانات جنوبی افزایش رطوبت و پدیده شرجی در سواحل شرقی و جنوب شرقی تا بخش‌هایی از مرکز وجود دارد و به تدریج تا بامداد فردا از شدت آن به جز در سواحل شرقی کاسته خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی بعد از ظهر امروز به سبب بالا بودن ضرایب ناپایداری احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی و شمالِ شرقی استان دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری تصریح کرد: از فردا تا شنبه سرعت وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط تا به نسبت شدید و همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود؛ بنابراین احتمال خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی نیز وجود دارد، همچنین شمال خلیج‌فارس نیز طی این مدت مواج است.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با دمای ۴۸.۴ و ایذه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۸ و کمینه دمای ۳۲.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

نظر شما