شناسهٔ خبر: 67971111 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فروش بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ از هفته آینده

فروش بلیت پرواز اربعین از هفته آینده آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - زائران اربعین حسینی برای عزیمت به کشور عراق می‌توانند از طریق تهیه بلیت اتوبوس و عبور از مرزهای زمینی و یا از طریق هوایی با تهیه بلیت هواپیما اقدام کنند.

زمان فروش بلیت پرواز اربعین

مسافران اربعین از هفته آینده می‌توانند بلیت پرواز اربعین را تهیه کنند.

شرکت‌های هواپیمایی از هفته آینده به تدریج دسترسی خرید بلیت پرواز‌های اربعین با قیمت مصوب را برای مسافران باز خواهند کرد و مسافران اربعین می‌توانند بلیت‌های خود را تهیه کنند.

صدور بلیت به صورت یک طرفه یا دو طرفه و با انتخاب مسافر انجام می‌شود.

فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم برای صدور بلیت ممنوع است.

نرخ بلیت پرواز اربعین چقدر است؟

بهای بلیت پرواز یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و برای بلیت‌های دو طرفه ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثناء استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، حداکثر ۵ میلیون تومان و برای بلیت‌های دوطرفه  حداکثر ۱۰ میلیون تومان تومان تعیین شده است.

لازم به ذکر است قیمت بلیت بزرگسال (ADL) و خردسال (CHD) به صورت یکسان تعیین می‌شود.

همچنین به منظور یکسان‌سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود و از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰ درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما