شناسهٔ خبر: 67970984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گذرنامه زیارتی تا چند سال اعتبار دارد؟

رئیس اداره گذرنامه تهران بزرگ، با اشاره به این که شهروندان می‌توانند از طریق نرم‌افزار پلیس من، برای دریافت گذرنامه اقدام کنند، گفت: گذرنامه‌های زیارتی پنج سال اعتبار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سرهنگ غلام‌حسین زراعت کار با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ نوع گذرنامه در این ایام وجود دارد که شهروندان می‌توانند از آن برای سفرهای خود استفاده کنند، گفت: یک نوع گذرنامه عادی است که جلد قرمز رنگ دارد و گذرنامه زیارتی که از سال قبل برای تسهیل خدمات رسانی به زائران توسط فرماندهی کل فراجا طراحی شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: عزیزانی که قصد دریافت گذرنامه زیارتی را دارند می‌توانند در منزل، گذرنامه خود را از طریق برنامه کاربردی پلیس من ثبت و فرایند پنج مرحله‌ای آن را انجام دهند.

سرهنگ زراعت کار افزود: عزیزانی هم که از سال قبل گذرنامه زیارتی دریافت کرده اند هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند چرا که گذرنامه آنان پنج سال اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: نهایت سعی همکاران بنده در پلیس گذرنامه این است که گذرنامه‌ها را در مدت زمان بین ۴ تا هفت روز به دست شهروندان برسانیم و تقاضا داریم این بازه زمانی را قبل از سفر مد نظر داشته باشند.

سرهنگ زراعت کار بیان داشت: افرادی هم که قصد دریافت گذرنامه عادی دارند می‌توانند به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

نظر شما